Kefren bars

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:28, 14 kwi 2006
Mikey (Dyskusja | wkład)
(skopiowano z 'kefrens bars')
← Previous diff
Wersja z dnia 15:09, 15 kwi 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|kefrens_bars.gif}} {{grafr|kefrens_bars.gif}}
-Nazwa popularnego ongiś efektu w [[demo|demach]] na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych ''barów'', które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod [[scroll]]em, ''Kefren bary'' były ustawione pionowo i do tego bywały ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy '''KEFRENS'''. +Nazwa popularnego ongiś efektu w [[demo|demach]] na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Wywodzi się ze sceny Amigi, stąd też alternatywna nazwa tego efektu: "cooper bars". Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych ''barów'', które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod [[scroll]]em, ''Kefren bary'' były ustawione pionowo i do tego zawsze były ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy '''KEFRENS'''.
Na 8-bitowym Atari ''Kefren bary'' można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu ('''world first!'''), [[Taquart Intro]] czy [[Overmind]] oraz paru innych produkcjach. Na 8-bitowym Atari ''Kefren bary'' można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu ('''world first!'''), [[Taquart Intro]] czy [[Overmind]] oraz paru innych produkcjach.

Wersja z dnia 15:09, 15 kwi 2006

Grafika:kefrens_bars.gif

Nazwa popularnego ongiś efektu w demach na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Wywodzi się ze sceny Amigi, stąd też alternatywna nazwa tego efektu: "cooper bars". Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych barów, które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod scrollem, Kefren bary były ustawione pionowo i do tego zawsze były ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy KEFRENS.

Na 8-bitowym Atari Kefren bary można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu (world first!), Taquart Intro czy Overmind oraz paru innych produkcjach.

Personal tools