Kody ekranowe

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:31, 29 sie 2015
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 11:28, 22 wrz 2017
Mono (Dyskusja | wkład)
(reorganizacja)
Next diff →
Linia 13: Linia 13:
</table> </table>
-Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|3 ANTIC]], [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.+Taka jest również kolejność ułożenia znaków w [[Generator znaków|generator]]ze.
[[Grafika:Antic.gif]] [[Grafika:Antic.gif]]
-Taka jest również kolejność ułożenia znaków w [[Generator znaków|generator]]ze.+Zależnie od używanego [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|trybu znakowego]] [[ANTIC (układ)|ANTIC]] wyświetla pierwsze 128 (w trybach [[Graphics 0|0 OS]], [[ANTIC Display List#Tryby znakowe|3 ANTIC]], [[Graphics 12|12 OS]] i [[Graphics 13|13 OS]]) lub 64 znaki (w trybach [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) z [[Generator znaków|generatora znaków]], bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów [[Graphics 1|1 OS]] i [[Graphics 2|2 OS]]) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.
== Linki == == Linki ==

Wersja z dnia 11:28, 22 wrz 2017

Wewnętrzne kody znaków ANTICa używane w trybach znakowych.

Mapowanie kodów ATASCII na kody ekranowe przebiega według poniższej tabeli:

ATASCIIkody ekranowe
$00..$1f$40..$5f
$20..$5f$00..$3f
$60..$7f$60..$7f
$80..$9f$c0..$df
$a0..$df$80..$bf
$e0..$ff$e0..$ff

Taka jest również kolejność ułożenia znaków w generatorze.

Grafika:Antic.gif

Zależnie od używanego trybu znakowego ANTIC wyświetla pierwsze 128 (w trybach 0 OS, 3 ANTIC, 12 OS i 13 OS) lub 64 znaki (w trybach 1 OS i 2 OS) z generatora znaków, bowiem bit 7 (oraz ewentualnie 6 dla trybów 1 OS i 2 OS) znaku znajdującego się w pamięci ekranu wybiera kolory używane do wyświetlenia znaku.

Linki

Personal tools