Kody klawiszy

From Atariki

Revision as of 22:55, 22 kwi 2010; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Wciśnięcie odpowiedniego klawisza z klawiszem SHIFT zwiększa kod o 64 ($40), a z klawiszem CONTROL o 128 ($80). Niektóre klawisze są niedostępne w kombinacji z SHIFT+CONTROL wciśniętymi równocześnie.

Kod (dec)Klawisz
0L
1J
2;
3
4
5K
6+
7*
8O
9
10P
11U
12RETURN
13I
14-
15=
16V
17HELP
18C
19
20
21B
22X
23Z
244
25
263
276
28ESC
295
302
311
32,
33
34
35N
36
37M
38/
39LOGO
40R
41
42E
43Y
44TAB
45T
46W
47Q
489
49
500
517
52BACKSPACE
538
54<
55>
56F
57H
58D
59
60CAPS
61G
62S
63A

System operacyjny bada wciśnięcie klawisza HELP i w zależności od tego ustawia flagę HLPFLG (732=$2DC; zapisywany jest tam kod kombinacji klawisza HELP z ewentualnymi klawiszami SHIFT lub CONTROL).

Klawisze F1..F4 są dostępne w egzemplarzu 1200XL.

Stan klawiszy konsoli START, SELECT i OPTION odzwierciedlany jest za pomocą bitów 0..2 w rejestrze CONSOL (53279=$D01F).

Wciśnięcie klawisza BREAK powoduje wygenerowanie przerwania IRQ ze skasowanym bitem B w rejestrze stanu procesora (analogiczne przerwanie generowane jest za pomocą rozkazu procesora BRK, lecz bit B jest wtedy ustawiony). Systemowa procedura obsługi przerwania klawisza BREAK wektoryzowana przez VBRKKEY (566=$236) ustawia bit 7 w rejestrze IRQSTATS (17=$11). Przerwanie rozkazu BRK jest wektoryzowane przez VBREAK (518=$206).

Dodatkowa informacja o wciśnięciu bądź zwolnieniu klawisza SHIFT lub dowolnego innego klawisza (prócz BREAK, CONTROL i klawiszy konsoli) może być sprawdzana w rejestrze SKSTAT (53775=$D20F).

Personal tools