Logo

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 01:17, 13 lut 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 19:21, 21 wrz 2006
Miker (Dyskusja | wkład)
(gramatyka++)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-'''Logo''' - jest to prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer. +Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.
Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: '''''Atari Logo'''''. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: '''''Atari Logo'''''. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u.
Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - '''''Polskie Logo''''' (wydane bodajże w 1983 roku przez PAW), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego. Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - '''''Polskie Logo''''' (wydane bodajże w 1983 roku przez PAW), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego.
Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów. Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.
-Typowa składnia była mniej-więcej tego typu ("polskie logo"):+ 
 + 
 +Składnia w "polskim logo" była mniej-więcej tego typu:
opu opu
powtorz 4 np[20] lw[90] powtorz 4 np[20] lw[90]
- 
tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli. tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli.
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Języki programowania]] [[Kategoria:Języki programowania]]

Wersja z dnia 19:21, 21 wrz 2006

Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.

Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: Atari Logo. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - Polskie Logo (wydane bodajże w 1983 roku przez PAW), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego. Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.


Składnia w "polskim logo" była mniej-więcej tego typu:

 opu
 powtorz 4 np[20] lw[90]

tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli.

Personal tools