Logos Maker

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:22, 27 paź 2005
Seban (Dyskusja | wkład)
(na razie screen-shoot.)
← Previous diff
Wersja z dnia 07:39, 27 paź 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Wfmh logos maker.gif]] [[Grafika:Wfmh logos maker.gif]]
 +
 +Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy powszechnie dostępny) program użytkowy, służący do ''logosowania'' obrazków, stworzony przez Thorgala/[[WFMH]].
 +Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z tryby [[Antic]] 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego)
 +Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji).
 +
 +"Logos maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak:
 +* [[Graph]]
 +* [[Graph2Font]]
{{stub}} {{stub}}

Wersja z dnia 07:39, 27 paź 2005

Grafika:Wfmh logos maker.gif

Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy powszechnie dostępny) program użytkowy, służący do logosowania obrazków, stworzony przez Thorgala/WFMH. Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z tryby Antic 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego) Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji).

"Logos maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools