M.U.L.E.

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:10, 11 lut 2007
Miker (Dyskusja | wkład)
(zrzuty i odstubienie)
← Previous diff
Wersja z dnia 10:54, 11 lut 2007
Dracon (Dyskusja | wkład)
(poprawka literówek, dopisek)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-{{grafr|mule.gif}}Operacja zmiany toru planetoidy Irata zmierzającej w kierunku Ziemi zakończyła się wielkiem sukcesem. Jednocześnie wstępne badania dowiodły, że mogą występować na niej złoża cennych materiałów. Na dodatek planetoida owa miała atmosferę i grawitację - bardzo zbliżone do tych znanych z Ziemi(!), co z kolei umożliwiało wyjście na jej powierzchnię praktycznie bez osprzętu. Okazało się również,że przez Iratę przepływa coś na kształt rzeki, otoczonej niezwykle żyznymi gruntami. Naturalnie informacja różnymi kanałami "wyciekła" z Centrum Badawczego i rozpoczęła się istna "gorączka złota". Niby "przypadkiem" zajrzało także nieco istot bliżej niewiadomego pochodzenia, wprawdzie nastawionych pokojowo, ale również żywo zainteresowanych eksploatacją planetoidy. Skąd jednak nazwa gry? ano stąd, że jedymym środkiem, który nadawał by się do +{{grafr|mule.gif}}Operacja zmiany toru planetoidy Irata zmierzającej w kierunku Ziemi zakończyła się wielkim sukcesem. Jednocześnie wstępne badania dowiodły, że mogą występować na niej złoża cennych materiałów. Na dodatek planetoida owa miała atmosferę i grawitację - bardzo zbliżone do tych znanych z Ziemi(!), co z kolei umożliwiało wyjście na jej powierzchnię praktycznie bez osprzętu. Okazało się również,że przez Iratę przepływa coś na kształt rzeki, otoczonej niezwykle żyznymi gruntami. Naturalnie informacja różnymi kanałami "wyciekła" z Centrum Badawczego i rozpoczęła się istna "gorączka złota". Niby "przypadkiem" zajrzało także nieco istot bliżej niewiadomego pochodzenia, wprawdzie nastawionych pokojowo, ale również żywo zainteresowanych eksploatacją planetoidy. Skąd jednak nazwa gry? ano stąd, że jedynym środkiem, który nadawał by się do
-transportu wydobytych dórbr byłby muł (ang. mule), jednak, by nie zadręczać zwierząt nadmierną pracą a jednocześnie wspomóc obecną myśl techniczną, zdecydowano się na skonstruowanie mechanicznych mułów, potrafiących udźwignąć kilkanaście razy tyle co ich żywi odpowiednicy. Rzecz jasna, że przed "poszukiwaczami skarbów" na Iratę dotarła grupa biznesmenów, wietrzących złoty interes. Jest więc do dyspozycji skład mułów, oprzęt potrzebny do wydobycia oraz produkcji a na wyższych poziomach również punkt probierczy (możemy tam zbadać co na danej działce można wydobywać) oraz swego rodzaju dom aukcyjny, gdzie można kupić/sprzedać ziemię. Jest nawet pub, gdzie możemy udać się po skończonej robocie i wygrać parę groszy.+transportu wydobytych dóbr byłby muł (ang. mule), jednak, by nie zadręczać zwierząt nadmierną pracą a jednocześnie wspomóc obecną myśl techniczną, zdecydowano się na skonstruowanie mechanicznych mułów, potrafiących udźwignąć kilkanaście razy tyle co ich żywi odpowiednicy. Rzecz jasna, że przed "poszukiwaczami skarbów" na Iratę dotarła grupa biznesmenów, wietrzących złoty interes. Jest więc do dyspozycji skład mułów, osprzęt potrzebny do wydobycia oraz produkcji a na wyższych poziomach również punkt probierczy (możemy tam zbadać co na danej działce można wydobywać) oraz swego rodzaju dom aukcyjny, gdzie można kupić/sprzedać ziemię. Jest nawet pub, gdzie możemy udać się po skończonej robocie i wygrać parę groszy.
-W grze może brać udział od 1 do 4 graczy. Gra powstała w USA, gdzie powszechne były komputery serii [[400/800]] (i stąd taka maksymalna ilość graczy). Na komputerach [[XL]]/[[XE]] naraz mogą grać 2 osoby.+W grze może brać udział od 1 do 4 graczy. Gra powstała w USA, gdzie powszechne były komputery serii [[400/800]] (i stąd taka maksymalna ilość graczy). Na komputerach [[XL]]/[[XE]] naraz mogą grać 2 osoby. Grę można obsługiwać zarówno joystickiem jak i manipulatorami typu paddle.
-Gra rozgrywana jest następującym w cyklu: zakup działki, zainstalowanie muła z odpowiednim osprzętem, etap symbolizujący zużycie/psucie się/produkcję dóbr oraz dobicie targu z magazynem lub/i z pozostałymi graczami.+M.U.L.E rozgrywane jest następującym w cyklu: zakup działki, zainstalowanie muła z odpowiednim osprzętem, etap symbolizujący zużycie/psucie się/produkcję dóbr oraz dobicie targu z magazynem lub/i z pozostałymi graczami.
-W zależności od położenia działki możemy wydobywać rudę lub kryształy (w górach), produkować żywność (nad rzeką i w jej okolicach) lub energię (pozostałe pola). Podcas rozgrywki od czasu do czasu mogą wydarzyć się różne "niespodzianki": kwaśne deszcze, upadek meteorytu czy "wizyta" kosmicznych piratów oraz różne inne, o których dany gracz jest informowany stosownymi komunikatami.+W zależności od położenia działki możemy wydobywać rudę lub kryształy (w górach), produkować żywność (nad rzeką i w jej okolicach) lub energię (pozostałe pola). Podczas rozgrywki od czasu do czasu mogą wydarzyć się różne "niespodzianki": kwaśne deszcze, upadek meteorytu czy "wizyta" kosmicznych piratów oraz różne inne, o których dany gracz jest informowany stosownymi komunikatami.
-Gra została wyprodukowana przez Ozark Softscape a wydana przez Electronic Arts oraz Ariola (UK).+Gra została wyprodukowana przez Ozark Softscape, a wydana przez Electronic Arts oraz Ariola (UK).
Opis strategii grania i więcej informacji można znaleźć w [http://tajemnice.atari8.info/7_91/7_91_mule.html Tajemnicach Atari nr 7/91]. Opis strategii grania i więcej informacji można znaleźć w [http://tajemnice.atari8.info/7_91/7_91_mule.html Tajemnicach Atari nr 7/91].

Wersja z dnia 10:54, 11 lut 2007

Grafika:mule.gif

Operacja zmiany toru planetoidy Irata zmierzającej w kierunku Ziemi zakończyła się wielkim sukcesem. Jednocześnie wstępne badania dowiodły, że mogą występować na niej złoża cennych materiałów. Na dodatek planetoida owa miała atmosferę i grawitację - bardzo zbliżone do tych znanych z Ziemi(!), co z kolei umożliwiało wyjście na jej powierzchnię praktycznie bez osprzętu. Okazało się również,że przez Iratę przepływa coś na kształt rzeki, otoczonej niezwykle żyznymi gruntami. Naturalnie informacja różnymi kanałami "wyciekła" z Centrum Badawczego i rozpoczęła się istna "gorączka złota". Niby "przypadkiem" zajrzało także nieco istot bliżej niewiadomego pochodzenia, wprawdzie nastawionych pokojowo, ale również żywo zainteresowanych eksploatacją planetoidy. Skąd jednak nazwa gry? ano stąd, że jedynym środkiem, który nadawał by się do

transportu wydobytych dóbr byłby muł (ang. mule), jednak, by nie zadręczać zwierząt nadmierną pracą a jednocześnie wspomóc obecną myśl techniczną, zdecydowano się na skonstruowanie mechanicznych mułów, potrafiących udźwignąć kilkanaście razy tyle co ich żywi odpowiednicy. Rzecz jasna, że przed "poszukiwaczami skarbów" na Iratę dotarła grupa biznesmenów, wietrzących złoty interes. Jest więc do dyspozycji skład mułów, osprzęt potrzebny do wydobycia oraz produkcji a na wyższych poziomach również punkt probierczy (możemy tam zbadać co na danej działce można wydobywać) oraz swego rodzaju dom aukcyjny, gdzie można kupić/sprzedać ziemię. Jest nawet pub, gdzie możemy udać się po skończonej robocie i wygrać parę groszy.

W grze może brać udział od 1 do 4 graczy. Gra powstała w USA, gdzie powszechne były komputery serii 400/800 (i stąd taka maksymalna ilość graczy). Na komputerach XL/XE naraz mogą grać 2 osoby. Grę można obsługiwać zarówno joystickiem jak i manipulatorami typu paddle.

M.U.L.E rozgrywane jest następującym w cyklu: zakup działki, zainstalowanie muła z odpowiednim osprzętem, etap symbolizujący zużycie/psucie się/produkcję dóbr oraz dobicie targu z magazynem lub/i z pozostałymi graczami.

W zależności od położenia działki możemy wydobywać rudę lub kryształy (w górach), produkować żywność (nad rzeką i w jej okolicach) lub energię (pozostałe pola). Podczas rozgrywki od czasu do czasu mogą wydarzyć się różne "niespodzianki": kwaśne deszcze, upadek meteorytu czy "wizyta" kosmicznych piratów oraz różne inne, o których dany gracz jest informowany stosownymi komunikatami.

Gra została wyprodukowana przez Ozark Softscape, a wydana przez Electronic Arts oraz Ariola (UK).

Opis strategii grania i więcej informacji można znaleźć w Tajemnicach Atari nr 7/91.

Personal tools