MCH

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:02, 7 mar 2011
Tebe (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(usuniecie kategorii tryby graficzne)
Linia 3: Linia 3:
<pre> <pre>
$0000 bit7 = 1 inwers znaku $0000 bit7 = 1 inwers znaku
 + bit6 = 1 inwers znaku (DLI+)
 +
$0001..$0008 dane znaku, linia 0..7 $0001..$0008 dane znaku, linia 0..7
</pre> </pre>
Linia 22: Linia 24:
WIDE - 48 BYTE = 48*30*9+240*5 WIDE - 48 BYTE = 48*30*9+240*5
</pre> </pre>
 +
 +[[Kategoria:Emulacja]]
 +[[Kategoria:Formaty plików]]

Aktualna wersja

Format zapisu danych obrazu dla trybów znakowych stosowany przez program Graph2Font. Dane obrazu zapisywane są znak po znaku wierszami, łącznie z informacją o inwersie.

$0000         bit7 = 1 inwers znaku
              bit6 = 1 inwers znaku (DLI+) 

$0001..$0008  dane znaku, linia 0..7

po zapisaniu wszystkich znaków zapisywana jest informacja o zmianach kolorów, po 240 bajtów:

240 bajtów - Background
240 bajtów - Color 0
240 bajtów - Color 1
240 bajtów - Color 2
240 bajtów - Color 3

Plik MCH może posiadać 3 rozmiary w zależności od szerokości obrazu jaki reprezentuje:

NARROW - 32 BYTE = 32*30*9+240*5
NORMAL - 40 BYTE = 40*30*9+240*5
WIDE   - 48 BYTE = 48*30*9+240*5
Personal tools