Mirage AD Converter

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:11, 11 sty 2005
Krap (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(Ciekawostki - formatowanie)
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|ad-converter.jpg}} {{grafr|ad-converter.jpg}}
 +Zestaw służący do digitalizacji dźwięku, produkowany przez [[Mirage]]
-{{stub}}+Zestaw składa się z urządzenia do digitalizacji (patrz zdjęcie obok) i kilku programów użytkowych.
 +Sampler można podłączyć do dowolnego źródła dźwięku, które ma wyjście słuchawkowe.
 +W zestawie znajduje się program Audio Master, który wykorzystuje pełną pamięć komputera (także 128kB, 192kB, 320kB, ...)
 +Program Audio Master może pracować jako niezależny program muzyczny z możliwością, np. podziału sampla na próbki, dowolnych operacji na takich próbkach, komponowania muzyki przy ich użyciu, itp. Audio Master ma możliwość definiowania dźwięków "pod" klawiszami klawiatury, granie i komponowanie (program zapamiętuje odtwarzane dźwięki) na klawiaturze.
 +<center>[[Grafika:Mirage_adconverter.jpg]]</center>
 +<center>[[Grafika:Mirage_adconverter_2.jpg]]</center>
 + 
 +== Ciekawostki ==
 + 
 +Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. [[0xF]] [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?pid=205501#p205501 podał metodę] jak radzić sobie z problemem:
 + 
 +<blockquote>
 +Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem:
 + 
 +Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie:
 +<pre>
 + sta $d40a
 + ; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x)
 + lda $d500
 +</pre>
 +Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli.
 +</blockquote>
 + 
 +== Linki ==
 + 
 +* [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7414 Wątek na AtariArea] dotyczący A/D Convertera
 +* [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=3489 Wątek na AtariArea] o różnych samplerach
 + 
 +[[Kategoria:Peryferia 8-bit]]

Aktualna wersja

Grafika:ad-converter.jpg

Zestaw służący do digitalizacji dźwięku, produkowany przez Mirage

Zestaw składa się z urządzenia do digitalizacji (patrz zdjęcie obok) i kilku programów użytkowych. Sampler można podłączyć do dowolnego źródła dźwięku, które ma wyjście słuchawkowe. W zestawie znajduje się program Audio Master, który wykorzystuje pełną pamięć komputera (także 128kB, 192kB, 320kB, ...) Program Audio Master może pracować jako niezależny program muzyczny z możliwością, np. podziału sampla na próbki, dowolnych operacji na takich próbkach, komponowania muzyki przy ich użyciu, itp. Audio Master ma możliwość definiowania dźwięków "pod" klawiszami klawiatury, granie i komponowanie (program zapamiętuje odtwarzane dźwięki) na klawiaturze.

Grafika:Mirage_adconverter.jpg
Grafika:Mirage_adconverter_2.jpg

Ciekawostki

Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. 0xF podał metodę jak radzić sobie z problemem:

Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem: Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie:
  sta $d40a
  ; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x)
  lda $d500

Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli.

Linki

Personal tools