Mirage AD Converter

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:23, 14 mar 2019
Mono (Dyskusja | wkład)
(linki + metoda jak sobie radzic z wadliwym a/d converterem)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(Ciekawostki - formatowanie)
Linia 14: Linia 14:
Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. [[0xF]] [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?pid=205501#p205501 podał metodę] jak radzić sobie z problemem: Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. [[0xF]] [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?pid=205501#p205501 podał metodę] jak radzić sobie z problemem:
-<pre>+<blockquote>
Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem: Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem:
Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie: Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie:
- +<pre>
sta $d40a sta $d40a
; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x) ; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x)
lda $d500 lda $d500
- +</pre>
Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli. Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli.
-</pre>+</blockquote>
== Linki == == Linki ==

Aktualna wersja

Grafika:ad-converter.jpg

Zestaw służący do digitalizacji dźwięku, produkowany przez Mirage

Zestaw składa się z urządzenia do digitalizacji (patrz zdjęcie obok) i kilku programów użytkowych. Sampler można podłączyć do dowolnego źródła dźwięku, które ma wyjście słuchawkowe. W zestawie znajduje się program Audio Master, który wykorzystuje pełną pamięć komputera (także 128kB, 192kB, 320kB, ...) Program Audio Master może pracować jako niezależny program muzyczny z możliwością, np. podziału sampla na próbki, dowolnych operacji na takich próbkach, komponowania muzyki przy ich użyciu, itp. Audio Master ma możliwość definiowania dźwięków "pod" klawiszami klawiatury, granie i komponowanie (program zapamiętuje odtwarzane dźwięki) na klawiaturze.

Grafika:Mirage_adconverter.jpg
Grafika:Mirage_adconverter_2.jpg

Ciekawostki

Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. 0xF podał metodę jak radzić sobie z problemem:

Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem: Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie:
  sta $d40a
  ; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x)
  lda $d500

Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli.

Linki

Personal tools