Montezuma's Revenge

From Atariki

Revision as of 09:25, 16 maj 2007; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:Montezuma1.png

Gra labiryntowa z 1983 roku, autorstwa Roberta Jaegera.

Bohater, Pedro, penetruje starożytną i odrobinę już zapuszczoną piramidę Azteków w poszukiwaniu legendarnego skarbu.

Gra, znana pod tym tytułem, jest upublicznioną bez zgody autora demonstracyjną wersją 35 kilobajtową, jaką ten zaprezentował na targach Consumer Electronics Show 1983, licząc na zainteresowanie potencjalnych wydawców. Gra nie została nigdy ukończona, nie ma wobec tego zakończenia - poszukiwacz zamiast legendarnego skarbu musi zadowolić się możliwością rozmnożenia przedmiotów, jakie wniesie do pomieszczenia ze strażnikiem nieistniejącego skarbca (dobrze, jeżeli rozmnoży sobie miecze, gorzej, jeżeli kaganki...).

Wydana przez Parker Brothers gra pod tym samym tytułem, znana szerzej jako Preliminary Monty (lub bardziej dosadnie, Preliminary Monty 16k - w nazewnictwie crackerów) jest na wyraźną prośbę wydawcy okrojona tak, aby zmieściła się w 16 kB RAM. Zlikwidowano między innymi intro, usunięto nietoperza, zubożono grafikę, przekonstruowano labirynt, no i dodano - liche co prawda, ale zawsze - zakończenie (po jego osiągnięciu gra powracała do początku, zwiększano jednak poziom trudności - większa liczba przeszkadzajek w rodzaju czaszek czy pająków oraz podniesienie poziomu zaciemnienia piramidy). Zmieniło się również imię głównego bohatera (na Panama Joe) oraz jego nakrycie głowy.

Wersje konsolowe

Oprócz wersji dla Atari XL/XE zostały jeszcze oficjalnie wydane wersje dla Atari 2600 oraz Atari 5200.

Zobacz też

Grafika:Montezuma2.png


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools