Moon Patrol

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:15, 12 kwi 2007
Sikor (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 08:35, 16 maj 2007
Sikor (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 63: Linia 63:
[[Kategoria:Atari ST]] [[Kategoria:Atari ST]]
[[Kategoria:Atari - Konsole]] [[Kategoria:Atari - Konsole]]
 +[[Kategoria:Gry - konsole]]

Wersja z dnia 08:35, 16 maj 2007

Niniejszy opis dotyczy wersji gry będącej konwersją tytułu wydanego dla automatów do gier (tzw. arcade). Dla Atari XL/XE istnieje jeszcze inna gra pod tym samym tytułem.

Spis treści

Okoliczności przyrody

Kiedy w roku 1982 firma Irem oraz Williams Electronics stworzyła nową grę - to był szok. Tysiące ludzi spędzało czas na księżycowym patrolu - przy grze "Moon Patrol".

Gra polega na jeździe księżycowym łazikiem i obronie księżyca przed kosmitami. Teren do patrolowania podzielono na sektory od A do Z. Łazik może przeskakiwać ponad księżycowymi kraterami czy głazami, a dodatkowo jest uzbrojony w działko, którym strzela w przód (niszcząc na przykład głazy czy wrogie pojazdy) i w górę, broniąc się przed kosmitami.

Mimo prostoty gra jest ona niezwykle wciągająca - ma wspaniałą (jak na ówczesne czasy), scrollowaną grafikę. Gra nie ma końca - po przebyciu całej planety gramy dalej od punktu A, ale mając wyżej postawioną poprzeczkę: więcej statków kosmitów, skał, kraterów...

Atari 8-bit

Grafika:Mpcart.gif

Grafika:mpa.gif

Mało kto wie, ale dla ośmiobitowego Atari powstały dwie wersje tej samej gry:

1. pierwsza, wydana przez Atari w 1983 roku (źle odtwarzana muzyka w serii XL/XE);

2. druga, wydana w 1983 roku przez... Atari, będąca konwersją z Atari 5200.

Obie wersje są właściwie takie same, różnią się nieznacznie grafiką. Co ciekawe - w wersji będącej konwersją z Atari 5200 nie ma nazwy Atari - nie został zaimplementowany pierwszy ekran tytułowy, występujący na konsoli.

Poruszanie samochodem - za pomocą joysticka, w standardowy sposób (prawo - szybciej, lewo - wolniej, góra - skok, fire - strzał). Obie wersje mają bardzo ładną i dopracowaną grafikę.

Klawiszologia:

  • * - wybór ilości graczy
  • # - poziom trudności
  • 2 - kontynuacja po stracie ostatniego życia

Atari ST

Grafika:mpst.gif

Gra w wersji dla Atari ST została wydana w 1987 roku, zasadniczo niewiele się różni od wersji dla Atari XL/XE - została zmieniona grafika, dostosowana teraz do szesnastobitowej maszyny.

Klawiszologia:

  • F1 - rozpoczęcie gry
  • F2 - wybór ilości graczy
  • F3 - wybór sterowania za pomocą joysticka lub myszki
  • F4 - wybór poziomu trudności (beginner (początkujący) / champion (mistrz))
  • Fire - kontynuacja po stracie ostatniego życia (wybór ograniczony czasem)

Konsole

Grafika:mp2600.gif

Istnieje wersja dla Atari 5200 (opisana w dziale Atari 8-bit) oraz wersja dla konsoli Atari 2600. Jest to odwzorowanie gry na miarę tej konsoli, co przy tak małej pamięci i tak wygląda niejnajgorzej (patrz screeny). Ogólnie ta wersja także oddaje klimat oryginału.

Opis ekranu

Niniejszy opis powstał w oparciu o wersje dla Atari 8-bit. Ekran gry jest podzielony na dwie części: górną (tryb tekstowy) informacyjną i zasadniczą część gry, gdzie poruszamy się łazikiem. W części informacyjnej możemy się dowiedzieć o:

  • Aktualnej ilości punktów gracza;
  • Najlepszym wyniku;
  • Sektorze, w którym się znajdujemy (Point);
  • Czasie pozostałym do wykonania patrolu;
  • Obecności statków obcych (maksymalnie 3 - "radar" koło sektora);
  • Aktualnej pozycji na księżycu (pasek z sektorami);
  • Ilości dodatkowych wozów (pod ikonką pojazdu).

Linki

Personal tools