Multi Joy 8

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:59, 26 sie 2013
Miker (Dyskusja | wkład)
(Zewnętrzne linki)
← Previous diff
Wersja z dnia 10:36, 18 sty 2019
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 43: Linia 43:
*[http://mitglied.lycos.de/gunnarbusse/bajamar/download.htm Gry załatane (Schmutzpuppe)] *[http://mitglied.lycos.de/gunnarbusse/bajamar/download.htm Gry załatane (Schmutzpuppe)]
*[http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=5363 Gra Fujiama Run napisana przez Schmutzpuppe'a] *[http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=5363 Gra Fujiama Run napisana przez Schmutzpuppe'a]
 +*[https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=How%20to%20query%20the%20MultiJoy%20Interface obsługa programowa w jęz. ang.]
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Peryferia 8-bit]] [[Kategoria:Peryferia 8-bit]]

Wersja z dnia 10:36, 18 sty 2019

Zbudowany przez Rastera prosty interfejs, pozwalający na podłączenie do 8 joysticków Atari XL/XE, używając w tym celu obu portów joysticka.


Kontrola programowa:

Inicjalizacja:
	LDA #$0
	STA $D302	;PACTL
	LDA #$F0	;4HIGHERBITS=OUT,4LOWERBITS=IN
	STA $D300	;PORTA
	LDA #$3C
	STA $D302	;PACTL

Uwaga! Ściśle zaleca się poczekać przynajmniej 30 cykli pomiędzy zapisem do rejestru PORTA i kolejnym odczytem tego rejestru (lub przycisku FIRE), ponieważ niektóre interfejsy MultiJoy mogą reagować nieco wolniej.


Wybór aktywnego joysticka:

	LDA #N		;N=numer joysticka: od 0 do 7 (lub od 0 do 15 dla MultiJoy16)
	ASL A
	ASL A
	ASL A
	ASL A
	STA $D300	;PORTA
	LDX #$06        ;tu czekamy 30 cykli przed odczytem z PORTA
WAI	DEX             ;poniewaz niektore interfejsy MultiJoy
	BNE WAI         ;moga byc nieco wolniejsze.
	LDA $D300	;PORTA
	AND #$0F
;Teraz stan wybranego joysticka (STICK) jest w rejestrze A 
	LDA $D010	;TRIG0
;Teraz stan wybranego FIRE'a w joysticku (TRIG) jest w rejestrze A
Grafika:Multijoy_8.jpg

Zewnętrzne linki


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools