Ninja

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:13, 16 sty 2008
Sikor (Dyskusja | wkład)
(sporo rozszerzono opis)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:08, 30 sty 2008
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-{{grafr|ninja.gif}}I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!+{{grafr|ninja.gif}}
 +I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!
== Przeciwnicy == == Przeciwnicy ==
Linia 22: Linia 23:
* Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja") * Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja")
* dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze * dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze
 +
 +
 +== Wersja ST ==
 +
 +{{grafr|Ninja_st.gif}}
== Autorzy == == Autorzy ==

Wersja z dnia 19:08, 30 sty 2008

Grafika:ninja.gif

I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!

Spis treści

Przeciwnicy

  • Thug
czyli "zbir", pospolity bandyta. Ma on opanowane tylko podstawowe sposoby walki, dość łatwy do pokonania.
  • Karateka
jak sama nazwa wskazuje, przeciwnik posługujący się tą szlachetną sztuka walki, przez co znacznie trudniejszy do pokonania od zbira.
  • Evil Ninja
po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania.

Technikalia

  • gra ma 21 lokacji (patrz linkownia)
  • wraz z każdym piętrem pałacu rośnie ilość przeciwników
  • do zebrania jest 11 Bożków (Idols)
  • po zmianie piętra przeciwnicy "ożywają", gdy nie zmieniamy poziomu - raz zabici nie przeszkadzją więcej
  • z głównym bohaterem na raz walczy do dwu przeciwników, większa ich liczba może czekać na wynik walki, aby się w stosownym momencie dołączyć...

Drobne oszustwa

  • Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja")
  • dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze


Wersja ST

Grafika:Ninja_st.gif

Autorzy

Autorem gry jest Steve Coleman, znany także z pozycji Pharaoh's Curse oraz Rainbow Walker. Wydana została w 1986 roku przez Mastertronic. Oryginalnym autorem muzyki jest Rob Hubbard, jednak według informacji zawartych w ASMA, nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji.

Linkownia

Personal tools