Nova

From Atariki

Revision as of 21:54, 21 mar 2021; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Historia NOVA'y... (opowieść KevSoft'a)

Grupa "NOVA" powstała na fali "i my umiemy" były to czasy pojawiania się Tajemnic Atari - około numeru 5-tego bodaj :) Inspiracja przyszła od "PePe" czyli Pawła Pieczula, który jako pierwszy w naszym gronie zajął się "poważnie" komputerami w podstawówce, a potem po nabyciu Atari - ku zdumieniu wszystkich pokazał swoje produkcje /zakończone Negligible Demo/ - on niejako pokazał nam, że można samemu zrobić coś w stylu dem które oglądaliśmy z wypiekami na twarzy a z których muzyka rozchodziła się na kasetach. Mnie od zawsze fascynowały sample więc dema typu "Self Control" i "Your Body" były czymś, co powodowało opad szczęki. I tak jak już udało się złożyć własny pierwszy scroll, wkleić obrazek z XL-Art'a i dodać do tego muzykę z CMC - zaczęły się kleić dema... /o niechlubnym "tworzeniu" przez podmianę tekstów scrolli z użyciem MiniCopy w demach TACF lepiej nie wspominać :)/

Zaczęło się od prostych dem:

  • Return of The Apache (demo "z okazji narysowania Apache")
  • T.N.T. Demo (animacja flip - ramki XL-Art)
  • Night Demo (niechlubna kradzież muzyki z "Landscape" TL)
  • Hawk Demo (z okazji rysunku...)


Pamiętając efekty z Graph256 bodaj - napisałem program NGraph (Nova Graph), pracujący na podobnej zasadzie - obsługiwany myszą i klawiszami... (parzyste linie w trybie 16-kolor, nieparzyste w trybie 16-odcieni)

Potem przyszedł czas gdy z użyciem wykonanego z podanych w TA schematów samplerem powstały dema:

  • USURA
  • digitalizacja DAS_BOOT z intrem (peryskop)

Wówczas też powstał prosty soft Sonic 1.0 do sprawniejszego samplowania i testowania loop'ów...

W tym czasie grupa zaczęła się rozszerzać... Dołączył aktywnie Wojtek Podedworny - nie miał pseudonimu więc trochę na siłę dokleiłem mu "Ferro" :) Wojtek miał już swój udział w muzyce CMC do intra peryskopowego...

Do grupy zaciągnął się Paweł Procaj (ProSoft AKA LYNX) - niestety mimo naprawdę genialnych rozwiązań i szybkości z jaką je tworzył - nieszczególnie szła współpraca aby zrobić z tego jedną całość...

Wraz z poczuciem, że trzeba iść do przodu - powstało demo-ploter: Mad-Sinus. Jako jedyne bodaj zrealizowane w trybie graficznym 8.

Do grupy dołączyli:

  • Piotr Ekstowicz (zaprojektował grafikę "NOVA" /w DigitalC2/ oraz twierdzę w intro gry Pandemonium)
  • Jarosław Cichoń "Cichy" pomagał przy edycji dema Sound of NOVA które powstało trochę z frustracji, że "dawno nic nie zrobiliśmy" a chcieliśmy puścić jakoś ubrane muzyczki Wojtka w świat /coś na wzór dawnych "Sky Computer Network" i "Perestroyka"/. Tam też pojawiła się największa ilość tekstu opisującego nasze ówczesne nadzieje związane z rozwojem grupy - czas je bardzo sprawnie zweryfikował...

Towarzystwo Amigowców zaowocowało dużą ilością dostępnych sampli /przegrywanych przez tor audio/ i tak zafascynowani "Technological Death" postanowiliśmy zrobić Digital Concert Part #1 zrozumieliśmy, że dema powinny być "projektowane" i zrobione z pomysłem, a nie będące zlepkiem pomysłów które się uda jednocześnie wrzucić na ekran... Niedługo potem - gdy Digital Concert Part #1 przyniósł Nova jako taki rozgłos - powstał z użyciem nowego samplera 4-bitowego /ten z TA był 3-bitowy/ Digital Concert #2 - obrazował on już to co zrozumieliśmy - niech demo będzie i proste ale spójne w formie i treści... Takie w/g nas były digital'e... Zarzucano nam, że "digit za digitem..." ale umiejętności matematycznych i zapału nie starczało nikomu z nas na zabawy z grafiką (wektory były w sferze dalekich marzeń)...


Pod znakiem "Nova" powstały 2 gry:

  • Tech - będący rozwinięciem prostej gry "w linie"

(kod/gfx/digit: KevSoft, msx: Wojtek Podedworny) Digitalizacje z płyt Kate Bush i JM Jarre.

  • Pandemonium - prosta gra polegająca na przelatywaniu sową przez korytarze przeszkód

(kod/gfx/digit: KevSoft, gfx/storyline: Piotr Ekstowicz, msx: Wojtek Podedworny) Potrzebne ciągnące się brzmienia Wojtek wydusił z SoundTracker'a ASF... zastosowaliśmy trick polegający na napisaniu muzyki 2x szybciej aby móc ją odtwarzać nie co 50Hz lecz 25Hz - w sumie to nie pamiętam po co :) Obie gry zostały kupione przez ASF ... umowy podpisane - pieniędzy nigdy nie zobaczyliśmy...

Ostatnie dema otworzyły nam sporo kontaktów - jeden z nich Dracon został wcielony do grupy jako grafik - i wygrał pod szyldem "Nova" Shadows '94 (Mirów) GFX compo... Respect... Sama Nova w tym czasie już się jednak niestety rozsypywała... :( Zabrzmi może śmiesznie ale zamknął się dla nas pewien etap - wraz z otrzymaniem dysku z demem "Intel Outside" by Our-5oft ... Wbiło nas w ziemię na dobre... grafika... muzyka... po prostu wszystko... kombinowaliśmy coś jeszcze potem chcąc zrobić wielokanałową aranżowaną digitalizację "na dwie gitary" ponieważ zaczęliśmy grywać na gitarach [prawdę mówiąc to cały skład NOVA stał się swego rodzaju grupą muzyczną - gitara, wokal + fletnia - więcej na pozostałościach tej strony

I tak Nova rozsypała się...


Ex-Nova dziś (2004/2005 r.):

  • Andrzej Rusiecki (KevSoft - obecnie XTC)

zawód: konstruktor elektronik

lokalizacja: Białystok


  • Wojtek Podedworny (Ferro - wciąż prywatnie muzykuje)

zawód: kierownik działu serwisu elektronarzędzi

lokalizacja: Warszawa


  • Jarosław Cichoń (Cichy obecnie jako AXEL)

zawód: programista

lokalizacja: Gdańsk


  • Michał Garbaciak (Dracon - obecnie najlepiej z nas znany na scenie Atari :) )

zawód: bibliotekarz

lokalizacja: Gdańsk


  • Piotr Ekstowicz

zawód: manager w centrum handlowym

lokalizacja: Białystok


  • Paweł Procaj

...brak danych - kontakt się urwał...



Aktualne fotki:

Grafika:nova_kevsoft.jpg

Grafika:nova_ferro.jpg

Grafika:nova_cichy.jpg

Personal tools