Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:01, 4 maj 2017
Mono (Dyskusja | wkład)
(przywrocone ")
← Previous diff
Wersja z dnia 10:08, 17 wrz 2022
Jhusak (Dyskusja | wkład)
(Dodana metoda)
Next diff →
Linia 31: Linia 31:
; ;
dev .by "S:" $9b dev .by "S:" $9b
 +
 +W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę:
 +
 + lda #GRMODE
 + JSR $ef90
 +
 +Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych progamach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników).
 +
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] [[Kategoria:Niezbędnik kodera]]

Wersja z dnia 10:08, 17 wrz 2022

Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest IOCB 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny.

;
; (c) Lizard 
;
iccmd   =   $0342
icbufa  =   $0344
icax1   =   $034a
icax2   =   $034b
;
gr9     lda #9
        bne gr
;
gr15    lda #15
;
gr      pha
        ldx #$60        ; IOCB #6
        lda #$0c        ; zamknij
        jsr cioexe
        pla
        sta icax2,x     ; tryb
        lda #<dev       ; identyfikator urzadzenia
        sta icbufa,x
        lda #>dev
        sta icbufa+1,x
        lda #%00001100  ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis
        sta icax1,x
        lda #$03        ; otworz
cioexe  sta iccmd,x
        jmp jciomain
;
dev     .by "S:" $9b

W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę:

       lda     #GRMODE
       JSR     $ef90

Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych progamach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników).

Personal tools