Paint 256

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:48, 11 gru 2018
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(operacje io i identyfikatory plikow)
Linia 3: Linia 3:
Sterowanie programem Paint 256 odbywa się za pośrednictwem joysticka i klawiatury. Żeby w ogóle przejść do menu, trzeba nacisnąć spust joysticka nr 0. Samo menu ma kilka "faz" wyświetlanych na samej górze ekranu. Przełączania faz dokonujemy klawiszem spacji, a wyboru funkcji - odpowiednim klawiszem. Sterowanie programem Paint 256 odbywa się za pośrednictwem joysticka i klawiatury. Żeby w ogóle przejść do menu, trzeba nacisnąć spust joysticka nr 0. Samo menu ma kilka "faz" wyświetlanych na samej górze ekranu. Przełączania faz dokonujemy klawiszem spacji, a wyboru funkcji - odpowiednim klawiszem.
 +
 +Operacje I/O w programie nie pozwalają na podanie pełnej nazwy pliku, a wyłącznie jego identyfikatora w postaci pojedynczej cyfry lub litery.
 +Obraz zapisywany jest wtedy w pliku pod nazwą "PAINTx.PIC" gdzie x to właśnie identyfikator.
==Linki== ==Linki==
 +* Format pliku .[[PIC (Paint 256)|PIC]]
* [https://archive.org/details/a8b_Paint_256_1990_Slaager_Arjan_PD Internet Archive] * [https://archive.org/details/a8b_Paint_256_1990_Slaager_Arjan_PD Internet Archive]

Aktualna wersja

Grafika:paint256_1.png

Napisany w Turbo BASIC-u XL (!) program graficzny wykorzystujący 256-kolorowy, bezinterlejsowy tryb graficzny o rozdzielczości 80x96 pikseli, jaki powstaje ze zmieszania Graphics 9 i Graphics 11. Tryb ten jest możliwy do uzyskania tylko w systemie TV PAL (no i poza tym też na emulatorze). Autorem programu jest Arjan Slaager (vel AlphaSys). Rok wydania: 1990. Status: PD.

Sterowanie programem Paint 256 odbywa się za pośrednictwem joysticka i klawiatury. Żeby w ogóle przejść do menu, trzeba nacisnąć spust joysticka nr 0. Samo menu ma kilka "faz" wyświetlanych na samej górze ekranu. Przełączania faz dokonujemy klawiszem spacji, a wyboru funkcji - odpowiednim klawiszem.

Operacje I/O w programie nie pozwalają na podanie pełnej nazwy pliku, a wyłącznie jego identyfikatora w postaci pojedynczej cyfry lub litery. Obraz zapisywany jest wtedy w pliku pod nazwą "PAINTx.PIC" gdzie x to właśnie identyfikator.

Linki

Personal tools