Pharaoh's Curse

From Atariki

Revision as of 22:49, 3 lut 2007; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Opowieści o piramidzie faraona Synistopsa były znane już od wieków. Nikt jednak nie traktował ich poważnie, raczej jako ciekawostkę czy miejscową legendę. Brak było bowiem jakichkolwiek prawdopodobnych informacji na temat jej istnienia. Jedynie jeden niekompletny skrypt wspominał coś o piramidzie oraz o strasznej klątwie, która spadnie na śmiałków chcących zgłębić jej tajemnice. Wciąż były to jednak zbyt ogólne informacje, by można ją było zlokalizować.

Rozwiązanie zagadki przyszło jednak samo. Po burzy piaskowej, nadwyczaj silnej i obfitującej w zniszczenia, jedna z wydm pustynnych wyjawiła swą tajemnicę. Z piasku wyłonił się dziwny kształt, który po wstępnych badaniach okazał się szczytem piramidy Synistopsa. Szybko też zebrano grupę najbardziej doświadczonych archeologów, by pod ich nadzorem odsłonić resztę piramidy.

Była w doskonałym stanie. Regularna bryła, bez jakichkolwiek śladów zniszczeń czy włamań. Szybko też zlokalizowano wejscie do niej. Było zamknięte sztabą, która jednak nadzwyczaj łatwo ustąpiła usuwając się w bok. Piramida Synistopsa stanęła otworem...

Ponieważ przejścia okazały się nadzwyczaj ciasne, zdecydowano się na wpuszczenie do środka tylko jednego człowieka. Wybrano Harry'ego, szalonego poszukiwacza skarbów, którego trofea zdobią już niejedno muzeum.

Gracz wciela się w rolę Harry'ego i rozpoczyna poszukiwania od wejścia do piramidy. W każdym z pomieszczeń znajduje się skarb, który należy zebrać. Mogą tam się także znajdować windy, pozwalające graczowi dostać się w wyższe partie poszczególnych komnat. Poszukiwań nie ułatwiają nam jednak duch faraona oraz jego mumia (a może raczej konkurencja, która zechce naszego niepowodzenia w wyprawie). Do obrony gracz ma pistolet, którym można usunąć przeciwników na jakiś czas oraz swój własny refleks. Sprawy nie ułatwiają także zamknięte drzwi (można znaleźć do nich klucze), wybuchające pułapki, zapadnie, "zgniatacze" oraz samo ukształtowanie niektórych pomieszczeń. Za każdy zebrany skarb gracz dostaje dodatkowe życie. Po zebraniu wszystkich skarbów gra rozpoczyna się od nowa, jednak wszystko dzieje się szybciej, a gracz dostaje kolejną porcję tajnego kodu (można nim rozpocząć grę od razu od wyższych poziomów).

Gra została napisana przez Steve'a Colemana (napisał on poza tym takie gry jak: Ninja, Raid Over Moscow, Eliminator) i wydana przez Synapse Software w 1983 roku.

Personal tools