Quantum Paint

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:50, 22 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 14:59, 22 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 3: Linia 3:
* od 16 do 128 kolorów na rastrach * od 16 do 128 kolorów na rastrach
-* tryb 512 kolorów (podobnie jak w [[SPECTRUM 512]])+* tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w [[SPECTRUM 512]] około 48 kolorów w linii)
-* 4096 ([[interlace]]) !+* 4096 jednocześnie ([[interlace]], około 48 kolorów w linii) !
Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.

Wersja z dnia 14:59, 22 maj 2006

Quantum Paint - Freeware 'owy program do obróbki grafiki rastrowej dla Atari ST/TT030 z 1988 roku. Działa w niskiej rozdzielczości ST (320x200 pixeli) i pozwala na każdym ST na prace w trzech trybach:

  • od 16 do 128 kolorów na rastrach
  • tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w SPECTRUM 512 około 48 kolorów w linii)
  • 4096 jednocześnie (interlace, około 48 kolorów w linii) !

Obrazki zapisuje we własnym formacie *.PBX, a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.

Potrafi importować obrazki w standardowych formatach DEGASa (*.PI?), NEOCHROME jak również w formatach znanych z AMIGI w trybach 16, 32 kolorów oraz co ciekawe HAM (Hold And Modify), o rozszerzenie *.IFF

Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.

[Do pobrania ]


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools