Quick

From Atariki

Revision as of 17:57, 30 sty 2010; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:Quick-editor.jpg

Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak BASIC, szybki jak asembler (kilkakrotnie szybszy niż Turbo BASIC XL). Quick jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa. Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBL, ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.

Autorem Quicka jest Sorin Pascu z Niemiec.

W 2003 r., ABBUC wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie.

Zobacz także


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools