Reharden

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:29, 17 maj 2019
Seban (Dyskusja | wkład)
(ort.)
← Previous diff
Aktualna wersja
Krótki (Dyskusja | wkład)
(W polskojęzycznych tekstach nazwiska węgierskie zwyczajowo zapisuje się w kolejności imię-nazwisko.)
Linia 1: Linia 1:
-[[Demo]] członka grupy [[HARD]] - [[Teli Sandor]]a, na komputer Atari XL/XE (64 kB), wystawione na zlocie [[SillyVenture]] w grudniu 2017 roku. +[[Demo]] członka grupy [[HARD]] - [[Sándor Téli|Sándora Téliego]], na komputer Atari XL/XE (64 kB), wystawione na zlocie [[SillyVenture]] w grudniu 2017 roku.
Ciekawostkami tej produkcji są: Ciekawostkami tej produkcji są:
Linia 6: Linia 6:
* "nowa metoda" generowania dźwięku o nazwie „Hardbass”, która jest programowym trybem (wsparciem - "softsynth") umożliwiającym uzyskanie innego niż standardowe brzmienie [[Pokey]]owego basu. W demie zastosowano połączenie odtwarzania programowo generowanej linii basowej, ze standardową muzyczką napisaną z użyciem [[Raster Music Tracker]]. Więcej informacji o tym można znaleźć [https://bitbucket.org/sandor-hard/reharden/src/master/HARDBASS.md tu]. * "nowa metoda" generowania dźwięku o nazwie „Hardbass”, która jest programowym trybem (wsparciem - "softsynth") umożliwiającym uzyskanie innego niż standardowe brzmienie [[Pokey]]owego basu. W demie zastosowano połączenie odtwarzania programowo generowanej linii basowej, ze standardową muzyczką napisaną z użyciem [[Raster Music Tracker]]. Więcej informacji o tym można znaleźć [https://bitbucket.org/sandor-hard/reharden/src/master/HARDBASS.md tu].
-Aby zachować obiektywizm, należy wspomnieć, iż tego typu rozwiązania (syntezowanie brzmienia kanału basowego) były stosowane już w latach '90 przez innych koderów, jednym z przykładów może być muzyka z czołówki do dema gry "[http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=2483 Mental Age]", muzyka wykorzystuje bardzo podobną metodę generowania basu którą zastosował Teli Sandor opracowując "hardbass". Dla porównania brzmienia, muzyki tej można posłuchać korzystając z [[ASMA]]: [http://asma.atari.org/asmadb/search.php?details=5014 Mental Age - Title Song]. O ile utwór z czołówki "Mental Age" wykorzystuje zmodyfikowany player przeniesiony bezpośrednio z komputera C64, o tyle "hardbass" wydaje się rozwinięciem o dodatkowe możliwości, tejże prostej koncepcji jaką zastosowano w muzyce z czołówki do Mental Age.+Aby zachować obiektywizm, należy wspomnieć, iż tego typu rozwiązania (syntezowanie brzmienia kanału basowego) były stosowane już w latach '90 przez innych koderów, jednym z przykładów może być muzyka z czołówki do dema gry "[http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=2483 Mental Age]", muzyka wykorzystuje bardzo podobną metodę generowania basu którą zastosował Sándor Téli opracowując "hardbass". Dla porównania brzmienia, muzyki tej można posłuchać korzystając z [[ASMA]]: [http://asma.atari.org/asmadb/search.php?details=5014 Mental Age - Title Song]. O ile utwór z czołówki "Mental Age" wykorzystuje zmodyfikowany player przeniesiony bezpośrednio z komputera C64, o tyle "hardbass" wydaje się rozwinięciem o dodatkowe możliwości, tejże prostej koncepcji jaką zastosowano w muzyce z czołówki do Mental Age.
== Linki == == Linki ==

Aktualna wersja

Demo członka grupy HARD - Sándora Téliego, na komputer Atari XL/XE (64 kB), wystawione na zlocie SillyVenture w grudniu 2017 roku. Ciekawostkami tej produkcji są:

  • nowy programowy tryb graficzny o nazwie „HCM” (Hard Color Map). Jest to tryb 9-kolorowy (9 dostępnych kolorów w 3 nakładających się paletach). Więcej o nim jest tutaj.
  • "nowa metoda" generowania dźwięku o nazwie „Hardbass”, która jest programowym trybem (wsparciem - "softsynth") umożliwiającym uzyskanie innego niż standardowe brzmienie Pokeyowego basu. W demie zastosowano połączenie odtwarzania programowo generowanej linii basowej, ze standardową muzyczką napisaną z użyciem Raster Music Tracker. Więcej informacji o tym można znaleźć tu.

Aby zachować obiektywizm, należy wspomnieć, iż tego typu rozwiązania (syntezowanie brzmienia kanału basowego) były stosowane już w latach '90 przez innych koderów, jednym z przykładów może być muzyka z czołówki do dema gry "Mental Age", muzyka wykorzystuje bardzo podobną metodę generowania basu którą zastosował Sándor Téli opracowując "hardbass". Dla porównania brzmienia, muzyki tej można posłuchać korzystając z ASMA: Mental Age - Title Song. O ile utwór z czołówki "Mental Age" wykorzystuje zmodyfikowany player przeniesiony bezpośrednio z komputera C64, o tyle "hardbass" wydaje się rozwinięciem o dodatkowe możliwości, tejże prostej koncepcji jaką zastosowano w muzyce z czołówki do Mental Age.

Linki


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools