Robbo

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:05, 23 sie 2005
Krótki (Dyskusja | wkład)
(->Jellonek: "Na danej stronie do powiązanego hasła powinniśmy linkować tylko raz")
← Previous diff
Wersja z dnia 13:08, 23 sie 2005
Krótki (Dyskusja | wkład)
(zmiana kategorii, bo nauczyłem się o podkategoriach :])
Next diff →
Linia 10: Linia 10:
Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem [[duszki|duszków]] pod pole gry (''[[sprite underlay]]'') celem dodania szóstego koloru w trybie [[ANTIC]] 4, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów. Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem [[duszki|duszków]] pod pole gry (''[[sprite underlay]]'') celem dodania szóstego koloru w trybie [[ANTIC]] 4, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.
-[[Kategoria:Atari 8-bit]]+[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
-[[Kategoria:Gry]]+
[[Kategoria:Gry zręcznościowe]] [[Kategoria:Gry zręcznościowe]]
 +[[Kategoria:Polskie gry]]

Wersja z dnia 13:08, 23 sie 2005

Grafika:Robbo.png

Jedna z ważniejszych gier na ośmiobitowe Atari. Jest to pierwsza polska gra na "światowym" poziomie wykonania, która umożliwiła jej wydawcy, L.K. Avalon, rynkowy start.

Wzorowana na Boulder Dash oraz nieco na Sokobanie, ale względem nich mocno rozbudowana. Została napisana przez Janusza Pelca, podobno w trzy miesiące w trakcie przygotowań do matury. Wydana przez L.K. Avalon w 1989 roku (nr seryjny AC/AD 00189).

Oprócz pełnej wersji (64 plansze) powstała też wersja demonstracyjna (4 plansze) - transmitowano ją m.in. w audycjach Radio Komputer Nocą. L.K. Avalon wydało też edytor plansz Robbo Konstruktor, pozwalający tworzyć samodzielne gry.

Jedna z częściej przerabianych gier krążących po Polsce w latach dziewięćdziesiątych (zmiany dotyczyły głównie kształtu poszczegónych plansz).

Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem duszków pod pole gry (sprite underlay) celem dodania szóstego koloru w trybie ANTIC 4, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.

Personal tools