SIO2IDE 4.x

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:42, 24 kwi 2005
Pigula shpoon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 13:43, 24 kwi 2005
Pigula shpoon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 46: Linia 46:
<B>4. Poszczególne etapy montażu układu</B><BR><BR> <B>4. Poszczególne etapy montażu układu</B><BR><BR>
<B>5. Programowanie Atmela</B><BR><BR> <B>5. Programowanie Atmela</B><BR><BR>
- +<CENTER>
Pin LPT Sygnał Pin Atmega 32-16PI Pin LPT Sygnał Pin Atmega 32-16PI
3 RESET 9 3 RESET 9
Linia 55: Linia 55:
- XTAL2 12 - XTAL2 12
- XTAL1 13 - XTAL1 13
-<BR>+</CENTER><BR>
Elementy użyte w programatorze - Kondesatory C1,C2 33pF, kwarc 4MHz Elementy użyte w programatorze - Kondesatory C1,C2 33pF, kwarc 4MHz
Po poprawnym zaprogramowaniu Atmela Atmega32 16PI należy również poprawnie ustawić w nim przełączniki FUSE na:<BR> Po poprawnym zaprogramowaniu Atmela Atmega32 16PI należy również poprawnie ustawić w nim przełączniki FUSE na:<BR>

Wersja z dnia 13:43, 24 kwi 2005

1. Informacje Ogólne

Interfejs pozwalający podpiąc dowolny dysk twardy IDE (w tym również karty Compact Flash z wykorzystaniem przejściówki IDE-CF (obsługa kart CF od wersji 4.4) do portu SIO Atari. Interfejs zaprojektował Marek Mikołajewski.

Interfejs od strony Atari widziany jest jako stacja dysków (D1:-D8:), używając nagranych na dysk twardy obrazów dyskietek w formacie ATR. Interfejs obsługuje formaty dysków stosowane w PC (FAT16, FAT32, ISO9660), posiada również port USB. Port ten służy wyłącznie do nagrywania/usuwania obrazów dyskietek z dysku twardego z poziomu PC, nie ma możliwości wykorzystania go od strony Atari.

Więcej informacji oraz schemat na http://atariarea.krap.pl/sio2ide


Grafika:Sio2ide.jpg

2. Lista elementów elektronicznych potrzebnych do budowy układu

   Lp  Ilość   Nazwa Elementu         Wartość          Oznaczenie elementu
    1     1    Rezystor                1k5                 R33
    2     2    Rezystor                24R                 R31 R32
    3     4    Rezystor                330R                R2 R3 R4 R51
    4     6    Rezystor                10k                 R10 R11 R41 R42 R43 R44
    5     1    Rezystor                1M                  opcjonalnie (jeżeli Y2)
    6     1    Kondensator elektr.     1uF                 C25
    7     4    Kondensator             30pF                C2 C3 C21 C22
    8     2    Kondensator             47nF                C4 C41
    9     2    Kondensator             47pF                C31 C32
   10     1    Kondensator elektr.     10uF                C1
   11     1    Kwarc                   7.3728MHz           Y1
   12     2    Kwarc                   24MHz               U4 Y2
   13     1    Dioda Schottkiego       BAT85               opcjonalnie
   14     1    Procesor ATMEGA32-16PI    -                 U1
   15     1    Układ scalony CD4053      -                 U3
   16     1    Układ scalony USBN9603    -                 U2
   17     4    Diody LED                 3V                IDE_LED LINK_LED PWR_LED SIO_LED
   18     1    Gniazdo IDE               -                 IDE_IO
   19     1    Gniazdo USB               -                 USB
   20     3    Zworki                    -                 HD1_ZW MODE_ZW MS_ZW
   21     2    Gniazda ZZ8/1             -                 ISP_IO SIO_IO

Układ zasilany jest małym napięciem (5V) dlatego proponuję zakupić rezystory o małej mocy 1/8W, a kondensatory elektrolityczne (C1,C2) na jak najmniejsze napięcie np. 16V. Jeżeli w układzie zamiast oscylatora 24MHz(U4) zastosujemy kwarc 24MHz(Y2) to koniecznie należy równolegle z kwarcem połączyć rezystor 1M, w przeciwnym wypadku mogą wystąpić problemy z działaniem układu w trybie SIO2USB.

Drugą modyfikacją układu jest dołożenie dodatkowo Diody Schottkiego BAT85.
Zapewni to bezproblemową pracę interfejsu z innymi urządzeniami peryferyjnymi lub z SIO2PC. Diodkę przylutowujemy do 2 pinu gniazda SIO_IO interfejsu - katodą w stronę SIO2IDE a Anodą do Atari SIO.

* Katodę wskazuje czarny pierścień na obudowie diody.

3. Wyprowadzenia i oznaczenia poszczególnych elementów układu

4. Poszczególne etapy montażu układu

5. Programowanie Atmela

   Pin LPT          Sygnał             Pin Atmega 32-16PI   
      3              RESET                     9
      4              SCK                       8
      5              MOSI                      6
      10             MISO                      7
      25             MASA(GND)                 11
       -             XTAL2                     12               
       -             XTAL1                     13


Elementy użyte w programatorze - Kondesatory C1,C2 33pF, kwarc 4MHz Po poprawnym zaprogramowaniu Atmela Atmega32 16PI należy również poprawnie ustawić w nim przełączniki FUSE na:

                               LFB = 0xFF
HFB = 0xDF



6. Uruchomienie układu

7. Sposób instalacji karty CF

8. Budowa zasilacza 5V/12V

9. Galeria zdjęć

Personal tools