Smuś

From Atariki

Revision as of 14:53, 5 mar 2011; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Gra labiryntowo-zręcznościowa wydana przez L.K. Avalon w 1993 roku.

Fabuła

Dawno, dawno temu, gdy jeszcze żyły smoki na Świecie narodził się mały smoczek. Ponieważ rzadko się uśmiechał - nadano mu imię Smuś. Niestety, pewnego razu został on porwany z jamy w której mieszkał i został zamkniety w głębokim lochu pełnym niebezpieczeństw.

Zadaniem gracza jest takie pokierowanie smokiem, aby wydostał się on z ponurego otoczenia i wrócił do mamy...

Technikalia

Autorami gry jest grupa Electrocybernetic Construction Studio, czyli Maciej Stefański, Tomasz Palka (autorzy) i Tomasz Liebich (muzyka). Gra została wydana w wersjach kasetowej i dyskietkowej (numer katalogowy AC/AD 07693).

Gra pod względem technicznym ma sporo wspólnego z innymi produkcjami ECS - Włóczykijem i Technusem. We wszystkich trzech taki sam jest mechanizm poruszania się bohatera, a ostatnia z nich na dodatek też jest komnatówką, co dodatkowo upodabnia ją do Smusia.

Obrazek widoczny podczas ładowania gry został wycięty z gry na Commodore 64 "Mysterious Worlds" [1], będącej nie ukończoną konwersją gry z Amigi. Grafika głównej postaci, przeciwników i tła została natomiast ukradziona z innej gry na C64, "DJ Puff".[2]

Linki

Smuś w Atarimanii



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools