Softsynth

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:10, 12 lut 2006
KMK (Dyskusja | wkład)
(uch)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:14, 12 lut 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Niemieckiego, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").+Niemiecki, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").
Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.

Wersja z dnia 19:14, 12 lut 2006

Niemiecki, napisany w BASIC-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").

Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.

Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie:

  • kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable)
  • głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo)
  • częstotliwości

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools