Softsynth

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:05, 8 wrz 2005
Krótki (Dyskusja | wkład)
(kategorie)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:10, 12 lut 2006
KMK (Dyskusja | wkład)
(uch)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-* Technika polegająca na programowej syntezie dźwięku.W przypadku Atari dzwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.+Niemieckiego, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").
 + 
 +Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.
 + 
Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie: Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie:
-- kształtu fali (filtrowanie , modulacja PWM itp. ,wavetable) 
-- głośności fali (modulacja kołowa , nakładanie obwiedni , efekty tremolo) 
-- częstotliwości 
-* Nazwa niemieckiego programu umożliwiającego uzyskanie w/w brzmień. Używał go m.in. Jakub Husak (polecam utwór "Wodospadem Czasu", cudo!!!).+* kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable)
 +* głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo)
 +* częstotliwości
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]]

Wersja z dnia 19:10, 12 lut 2006

Niemieckiego, napisany w BASIC-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").

Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.

Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie:

  • kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable)
  • głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo)
  • częstotliwości

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools