Spectrum 512

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:56, 5 cze 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 11:07, 12 cze 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-{{grafr|S512menu.png}}'''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. +{{grafr|S512menu.png}}'''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], napisany przez [[Trio]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy [[ANTIC]]. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.
Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz. Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz.
-Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.+Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], [[IFF]] oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, programy do przechwytywania obrazów wideo które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512. Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, programy do przechwytywania obrazów wideo które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512.

Wersja z dnia 11:07, 12 cze 2006

Grafika:S512menu.png

Spectrum 512 - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST, napisany przez Trio, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie 512 kolorów (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości ST - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.

Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz. Program odczytuje pliki zapisane w formatach NEOchrome, DEGAS, IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej *.SPC lub nie skompresowanej *.SPU. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.

Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, programy do przechwytywania obrazów wideo które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512.

Grafika:Spc512s.png

Powiązane strony

  • galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools