Synthetic Arts

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:44, 31 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)
(Synthetic Arts 2)
← Previous diff
Wersja z dnia 18:47, 31 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 10: Linia 10:
Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją ''SA1'', został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu wzorowany jest na [[NeoChrome]]. Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją ''SA1'', został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu wzorowany jest na [[NeoChrome]].
-Od wersji '''2.025''' program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. ''fullscreen'') o maksymalnej rozdzielczości '''460x276''' w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie takiego obrazka odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu '''*.KID'''.+Od wersji '''2.025''' program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. ''fullscreen'') o maksymalnej rozdzielczości '''460x276''' w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie ''fullscreen'' odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu '''*.KID'''. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii [[STE]] - [[BLiTTER]] oraz palete 4096 kolorów. '''Nie działa na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].'''
-Potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1.+
-. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii [[STE]] - [[BLiTTER]] oraz palete 4096 kolorów. '''Nie działa na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].'''+
{{grafr|synth1.png}} {{grafr|synth1.png}}
Linia 18: Linia 16:
=== Synthetic Arts 3 === === Synthetic Arts 3 ===
-Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Działa również na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].+Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Importuje obrazki z formatu [[SPECTRUM 512]].
 + 
 +Działa również na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].
{{grafr|Synth3.png}} {{grafr|Synth3.png}}

Wersja z dnia 18:47, 31 maj 2006

Synthetic Arts - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST autorstwa francuskiej grupy Cybernetics.

Spis treści

Synthetic Arts 1

Pierwsza wersja programu, napisany w GFA BASIC-u, pracuje w średniej rozdzielczości ST (640x200x4 kolory). Uruchamia się także na Falcon-ie oraz TT030. Nie zdobył popularności.

Grafika:synth1_1.png

Synthetic Arts 2

Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją SA1, został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości ST - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu wzorowany jest na NeoChrome.

Od wersji 2.025 program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. fullscreen) o maksymalnej rozdzielczości 460x276 w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie fullscreen odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu *.KID. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii STE - BLiTTER oraz palete 4096 kolorów. Nie działa na Falcon-ie i TT030.

Grafika:synth1.png

Synthetic Arts 3

Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na ST oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku STE. Importuje obrazki z formatu SPECTRUM 512.

Działa również na Falcon-ie i TT030.

Grafika:Synth3.png


Powiązane strony




Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools