TIA

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:40, 21 cze 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 14:21, 24 cze 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 5: Linia 5:
== Grafika == == Grafika ==
-Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.+Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch [[gracz]]y (player), dwóch [[pocisk]]ów (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski i piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, gracz natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje rejestry TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.
== Dźwięk == == Dźwięk ==

Wersja z dnia 14:21, 24 cze 2006

Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600. Zaprojektowany w 1976 roku przez Jaya Minera, późniejszego twórcę komputerów Amiga.

Inna nazwa: Stella
Numer katalogowy: CO104444D

Grafika

Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player), dwóch pocisków (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski i piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, gracz natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje rejestry TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.

Dźwięk

2 kanały


(art. utworzony na podst. 2600)

Zobacz też


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools