TIA

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 23:01, 2 sty 2006
Piotrv (Dyskusja | wkład)
(intro)
← Previous diff
Aktualna wersja
KMK (Dyskusja | wkład)
(+ FTIA)
Linia 1: Linia 1:
-[[TIA]] - (na podst. [[2600]]) - specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600. Numer katalogowy: '''CO104444D'''.+'''Television Interface Adapter'''. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli [[2600]]. Zaprojektowany w 1976 roku przez Jaya Minera, późniejszego twórcę komputerów [http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga].
 + 
 +== Nazwy kodowe i numery katalogowe ==
 + 
 +* STELLA (TIA NTSC): '''C010444'''
 +* PAULA (TIA PAL): '''C011903'''
 +* FTIA (TIA SECAM): '''C018172'''
== Grafika == == Grafika ==
-Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missle) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.+Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch [[gracz]]y (player), dwóch [[pocisk]]ów (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski i piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, gracz natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje rejestry TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.
== Dźwięk == == Dźwięk ==
-2 kanały+* 2 kanały
 + 
 +''(art. utworzony na podst. [[2600]])''
 + 
 +== Zobacz też ==
 + 
 +* [http://krap.pl/mirrorz/atari/www.howell1964.freeserve.co.uk/Atari/tia/index.htm TIA Manual]
 +* [[CTIA]]
 +* [[GTIA]]
{{stub}} {{stub}}
-[[Kategoria:Atari 8-bit]]+[[Kategoria:Atari - Konsole]]

Aktualna wersja

Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600. Zaprojektowany w 1976 roku przez Jaya Minera, późniejszego twórcę komputerów Amiga.

Spis treści

Nazwy kodowe i numery katalogowe

  • STELLA (TIA NTSC): C010444
  • PAULA (TIA PAL): C011903
  • FTIA (TIA SECAM): C018172

Grafika

Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player), dwóch pocisków (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski i piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, gracz natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje rejestry TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.

Dźwięk

  • 2 kanały

(art. utworzony na podst. 2600)

Zobacz też


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools