TM2

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:15, 15 wrz 2006
Epi (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 12:25, 17 wrz 2006
Epi (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 33: Linia 33:
** 8 bajtów transpozycji ** 8 bajtów transpozycji
** długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.) ** długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.)
-** pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku * do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie:+** pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku
-* A: zniekształcenie+* do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie:
-* B: głośność podstawowej obwiedni+** A: zniekształcenie
-* C: rodzaj akcentu+** B: głośność podstawowej obwiedni
-* D: głośność dodatkowej obwiedni+** C: rodzaj akcentu
-* EF: parametr do akcentu+** D: głośność dodatkowej obwiedni
 +** EF: parametr do akcentu
=== Dane paternów === === Dane paternów ===

Wersja z dnia 12:25, 17 wrz 2006

Format modułu muzycznego używany przez program Theta Music Composer 2.0.

Plik w tym formacie posiada normalny nagłówek binarny, składa się z jednego bloku. Wewnątrz znajdują się następujące dane:

offsetdługośćzawartość
$0000$0017identyfikator pliku w formacie TMC 2.0: 14,21,13+128,c'TMC SONG FILE 2.0'*,13+128,21,14
$0017$0002długość danych w pamięci
$0019$0005konfiguracja POKEYa i sposób odtwarzania
$001e$0001początkowa szybkość odtwarzania utworu
$001f$0001ilość wywołań playera na ramkę
$0020$0060dane informacyjne o utworze wpisane przez autora; z racji istnienia ramek bocznych w programie, bajty $20,$3f,$40,$5f,$60,$7f są obecnie nieużywane
$0080$0080młodsze bajty adresów instrumentów
$0100$0100młodsze bajty adresów patternów
$0200$0100starsze bajty adresów patternów
$0300$0080starsze bajty adresów instrumentów
$0380...dane songu
......dane instrumentów i paternów (zgodnie z adresami w tablicy); uwaga, nie są one ustawione kolejno, ale zgodnie z zasadą: ostatnio używany na koniec

Dane songu

  • numer patternu na ostatnim kanale, wartość transpozycji
  • numer patternu na przedostatnim kanale, wartość transpozycji

...

  • numer patternu na pierwszym kanale, wartość transpozycji
  • bajt długość patternów($01-$40), lub koniec odgrywania ($00) lub skok do pozycji w songu ($80-$ff), numer linii do skoku znajduje się w poprzednim bajcie (transpozycja pierwszego kanału)

Dane instrumentów

  • 19 bajtów konfiguracyjnych dźwięku:
    • 8 bajtów transpozycji
    • długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.)
    • pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku
  • do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie:
    • A: zniekształcenie
    • B: głośność podstawowej obwiedni
    • C: rodzaj akcentu
    • D: głośność dodatkowej obwiedni
    • EF: parametr do akcentu

Dane paternów

Szereg poleceń, typ polecenia i jego długość jest rozpoznawana po pierwszym bajcie:

  • $00: + nowa głośność
  • $01-$3f: nowa nuta + instrument (jeśli instument>=128, to instrument jest brany bez ostatniego bitu i dochodzi dodatkowy bajt: nowa głośność)
  • $40: nieużywane
  • $41-$7f: nowa nuta + nowa głośność
  • $80: + ilośc pustych linii w patternie (używane tylko wtedy gdy ich ilość wynosi przynajmniej 15)
  • $81-$bc: nowa nuta
  • $c0-$cf: nowe tempo (ten kod poprzedza kod dotyczący pozostałych informacji w tej linii)
  • $d0-$df: specjalny kod
  • $e0-$ef: specjalny kod + nowa głośność
  • $f0-$fe: puste linie (od 0 do 14, kod 0 jest używany, gdy w danej linii jest tylko zmiana tempa)
  • $ff: puste linie aż do końca paternu
Personal tools