Tryby Graficzne ST

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:35, 19 mar 2008
Sikor (Dyskusja | wkład)
(aby usystematyzować i zunifikować linki... Na dobry początek artykułu.)
← Previous diff
Wersja z dnia 12:39, 19 mar 2008
Sikor (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari [[ST]/[[TT030|TT]]/[[Falcon]].+Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari [[ST]]/[[TT030|TT]]/[[Falcon]].
== Podstawowe tryby ATARI ST == == Podstawowe tryby ATARI ST ==

Wersja z dnia 12:39, 19 mar 2008

Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari ST/TT/Falcon.

Podstawowe tryby ATARI ST

  • ST LOW - tryb niskiej rozdzielczości, 320x200x16, kolory wybierane z palety 512 (seria ST) lub 4096 (seria STE) barw
  • ST Medium - tryb sredniej rozdzielczości, 640x200x4, paleta jak w ST LOW
  • ST HIGH - monochromatyczny tryb wysokiej rozdzielczości, 640x400x2, wymaga specjalnego monitora, barwy czarna i biała

Podstawowe tryby Atari TT030

  • wszystkie tryby graficzne Atari STE zgodne w dół
  • TT LOW - 320x480x256, paleta 4096 barw,
  • TT Medium - 640x480x16, kolory wybierane z palety 4096 barw, zasadniczo zgodny z (później wprowadzonym) trybem VGA znanym z PC (lecz w Atari wieksza paleta barw - oryginalnie tryb VGA miał paletę 256 barw)
  • TT High - czarno-biały tryb wysokiej rozdzielczości, 1280x960x2, wymaga specjalnego monitora (np. TTM194

Podstawowe tryby Atari Falcon 030

  • wszystkie tryby graficzne Atari STE zgodne w dół

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools