Tryby dwukolorowe, Tryby monochromatyczne
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:13, 25 kwi 2024 Mono (Dyskusja | wkład) (GR.1 i GR.2) ← Previous diff |
Wersja z dnia 06:41, 29 kwi 2024 Krótki (Dyskusja | wkład) (Tryby monochromatyczne moved to Tryby dwukolorowe: "Monochromatyczny" nie jest synonimem "dwukolorowy".) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Tak zwyczajowo nazywane są [[tryby graficzne ANTIC-a]], w których na ekranie dostępny jest tylko jeden kolor. Ale w niektórych właściwie dostępne są dwa. | + | #REDIRECT [[Tryby dwukolorowe]] |
- | + | ||
- | Oto wspólne ich cechy: | + | |
- | + | ||
- | * Za pojedynczy piksel odpowiada jeden bit. | + | |
- | * Kolor ramki jest (jak zwykle) pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. | + | |
- | * Kolory pikseli pobierane są zazwyczaj z rejestrów: | + | |
- | ** 0 [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]). | + | |
- | ** 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). | + | |
- | * W trybach hires kolory pikseli pobierane są z rejestrów: | + | |
- | ** 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); | + | |
- | ** 1 luminancja z [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]), chrominancja z [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]). | + | |
- | + | ||
- | W ośmiobitowym Atari dostępne są następujące tryby monochromatyczne: | + | |
- | * [[Graphics 4|ANTIC 9 (Graphics 4)]], | + | |
- | * [[Graphics 6|ANTIC B (Graphics 6)]], | + | |
- | * [[Graphics 14|ANTIC C (Graphics 14)]], | + | |
- | * [[Graphics 8|ANTIC F (Graphics 8)]] (tryb hires), | + | |
- | * [[Graphics 0|ANTIC 2 (Graphics 0)]] (tryb hires), | + | |
- | * [[ANTIC 3]] (tryb hires). | + | |
- | + | ||
- | Tryby tekstowe: | + | |
- | * [[Graphics 1|ANTIC 6 (Graphics 1)]], | + | |
- | * [[Graphics 2|ANTIC 7 (Graphics 2)]], | + | |
- | można traktować w zasadzie jako monochromatyczne, bo jeden znak rysowany jest zawsze jednym kolorem, choć tenże kolor wybierany jest spośród czterech: | + | |
- | * %00 - [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]), | + | |
- | * %01 - [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]), | + | |
- | * %10 - [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF2S ($02C6)]]), | + | |
- | * %11 - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]). | + | |
- | według dwóch najstarszych bitów numeru znaku. | + | |
- | + | ||
- | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | + | |
- | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | + | |
- | {{stub}} | + |
Wersja z dnia 06:41, 29 kwi 2024
- REDIRECT Tryby dwukolorowe