Tryby wysokiej rozdzielczości, Tryby monochromatyczne ANTIC-a

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:11, 23 lut 2007
Epi (Dyskusja | wkład)
(też mi złożona zależność, phi!)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(Tryby monochromatyczne ANTIC-a moved to Tryby monochromatyczne)
Linia 1: Linia 1:
-Monochromatyczne [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy:+#REDIRECT [[Tryby monochromatyczne]]
-* Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.+
-* Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]].+
-* Dostępne są 2 kolory o tej samej [http://en.wikipedia.org/wiki/Chrominance chrominancji]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [http://en.wikipedia.org/wiki/Luminance luminancję] pikseli drugiego koloru.+
-* Grafika [[PMG]] nie może zakrywać "zapalonych" pikseli pola gry, niezależnie od priorytetów ustawionych w rejestrze [[Rejestry GTIA#GTIACTL|GTIACTL]] ([[Rejestry-cienie Atari OS#GTIACTLS|GTIACTLS]]). Wpływa jedynie na zmianę ich chrominancji, analogicznie jak w poprzednim punkcie.+
-* W systemie [http://pl.wikipedia.org/wiki/NTSC NTSC] zachodzi [[efekt artefaktów]].+
-* Dają możliwość prostego korzystania z tzw. trybów graficznych [[GTIA]].+
- +
-Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $2]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]).+
-[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]+
-{{stub}}+

Aktualna wersja

  1. REDIRECT Tryby monochromatyczne
Personal tools