Tryby wysokiej rozdzielczości, Tryby monochromatyczne ANTIC-a
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:36, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (o jednym dostępnym kolorze, o artifactingu i o dziwnych priorytetach sprite'ów) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (Tryby monochromatyczne ANTIC-a moved to Tryby monochromatyczne) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ''Tryby monochromatyczne ANTICa'' to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]. Pociąga to za sobą następujące skutki: | + | #REDIRECT [[Tryby monochromatyczne]] |
- | * Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością. | + | |
- | * Zachodzi efekt [[atrifacting]]u. | + | |
- | * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTICa]]., najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | + | |
- | Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | + | |
- | {{stub}} | + | |
- | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | + |
Aktualna wersja
- REDIRECT Tryby monochromatyczne