Tryby wysokiej rozdzielczości, Tryby monochromatyczne ANTIC-a

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:27, 7 wrz 2005
Krótki (Dyskusja | wkład)
(info o szerokości w pikselach, drobne poprawki)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(Tryby monochromatyczne ANTIC-a moved to Tryby monochromatyczne)
Linia 1: Linia 1:
-'''Tryby monochromatyczne ANTIC'a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC'a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy:+#REDIRECT [[Tryby monochromatyczne]]
-* Ilość pikseli w linii przy [[Rejestry ANTIC'a#DMACTL|normalnej szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.+
-* Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]].+
-* Dostępne są 2 kolory o tej samej [[chrominancja|chrominancji]]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [[luminancja|luminancję]] pikseli drugiego koloru.+
-* W systemie NTSC zachodzi [[efekt artefaktów]].+
-* Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]].+
-Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]).+
-{{stub}}+
-[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]+

Aktualna wersja

  1. REDIRECT Tryby monochromatyczne
Personal tools