Trzmiel

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:43, 22 lip 2022
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-Program graficzny zorientowany pikselowo. Pracuje w [[Graphics 8|grafice 8]] (320 x 192 w dwóch kolorach). Mnogość opcji, sposób obsługi, możliwości i forma opracowania umieszczają go zdecydowanie na czele programów graficznych nie tylko na Atari [[XL]]/[[XE]]. Program łączy w sobie możliwości kilku innych oraz ma także inne niespotykane. Obsługa odbywa się przy użyciu joysticka, menu skonstruowano na zasadzie rozwijanych roletek, jak dla 16-bitowego [[ST]]. W przypadku rozszerzonej pamięci (co najmniej 128 kB) program umożliwia jednoczesną obsługę 8 obrazków. Numer obrabianego rysunku znajduje się w prawym rogu menu. Klawisze od 1 do 8 służą do zmiany obrazka. Pozostałe opcje menu wywołujemy przez naprowadzenie kursora na odpowiednią opcję i naciśnięcie FIRE - rozwinie się roletka, z której będziemy mogli wybrać interesującą nas funkcję. Ponieważ program jest w języku polskim, a wszystkie opcje zostały opisane słownie, mamy nadzieję, że krótki ich opis wystarczy Państwu do sprawnego posługiwania się programem. Dokładne ich działanie poznają Państwo osobiście (...). +{{grafr|KLEKS_i_TRZMIEL.jpg}}
 +Program graficzny zorientowany pikselowo. Pracuje w [[Graphics 8|grafice 8]] (tzw. hires, 320 x 192 w dwóch kolorach). Mnogość opcji, sposób obsługi, możliwości i forma opracowania umieszczają go zdecydowanie na czele programów graficznych nie tylko na Atari [[XL]]/[[XE]]. Program łączy w sobie możliwości kilku innych oraz ma także inne niespotykane. Obsługa odbywa się przy użyciu joysticka, menu skonstruowano na zasadzie rozwijanych roletek, jak dla 16-bitowego [[ST]]. W przypadku rozszerzonej pamięci (co najmniej 128 kB) program umożliwia jednoczesną obsługę 8 obrazków. Numer obrabianego rysunku znajduje się w prawym rogu menu. Klawisze od 1 do 8 służą do zmiany obrazka. Pozostałe opcje menu wywołuje się przez naprowadzenie kursora na odpowiednią opcję i naciśnięcie FIRE - rozwinie się roletka, z której można wybrać interesującą akurat funkcję. Ponieważ program jest w języku polskim, a wszystkie opcje zostały opisane słownie, to krótki ich opis powinien wystarczyć do sprawnego posługiwania się programem.
"Trzmiel" był sprzedawany wraz z programem [[Kleks]]. "Trzmiel" był sprzedawany wraz z programem [[Kleks]].

Aktualna wersja

Grafika:KLEKS_i_TRZMIEL.jpg

Program graficzny zorientowany pikselowo. Pracuje w grafice 8 (tzw. hires, 320 x 192 w dwóch kolorach). Mnogość opcji, sposób obsługi, możliwości i forma opracowania umieszczają go zdecydowanie na czele programów graficznych nie tylko na Atari XL/XE. Program łączy w sobie możliwości kilku innych oraz ma także inne niespotykane. Obsługa odbywa się przy użyciu joysticka, menu skonstruowano na zasadzie rozwijanych roletek, jak dla 16-bitowego ST. W przypadku rozszerzonej pamięci (co najmniej 128 kB) program umożliwia jednoczesną obsługę 8 obrazków. Numer obrabianego rysunku znajduje się w prawym rogu menu. Klawisze od 1 do 8 służą do zmiany obrazka. Pozostałe opcje menu wywołuje się przez naprowadzenie kursora na odpowiednią opcję i naciśnięcie FIRE - rozwinie się roletka, z której można wybrać interesującą akurat funkcję. Ponieważ program jest w języku polskim, a wszystkie opcje zostały opisane słownie, to krótki ich opis powinien wystarczyć do sprawnego posługiwania się programem. "Trzmiel" był sprzedawany wraz z programem Kleks.

  • Program: Piotr Waśkiewicz
  • Program do drukowania: Robert Łączyński
  • Wydawca: Mirage Software (c) 1993

Zobacz również

CPR


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools