UMON XL

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:56, 12 wrz 2017
KMK (Dyskusja | wkład)
(dobrze, nie pchać się wszyscy, już sam poprawiłem :])
← Previous diff
Wersja z dnia 21:17, 21 wrz 2017
KMK (Dyskusja | wkład)
(Niemiec też człowiek)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|umonxl.png}} {{grafr|umonxl.png}}
-Stary (1985), ale całkiem wygodny program narzędziowy łączący w sobie disasembler, debugger, funkcje podglądu i modyfikacji pamięci, podglądu i modyfikacji sektorów na dyskietce (niestety tylko w [[SD|pojedynczej gęstości]]), konwersji liczb itp. Autorem jest Uwe Magnus.+Stary (1985), ale całkiem wygodny program narzędziowy łączący w sobie disasembler, debugger, funkcje podglądu i modyfikacji pamięci, podglądu i modyfikacji sektorów na dyskietce (niestety tylko w [[SD|pojedynczej gęstości]]), konwersji liczb itp. Autorem jest [[Uwe Magnus]].
Największą wadą programu są błędy w disasemblerze, np. rozkaz '''LDX abs,Y''' zostanie wyświetlony jako '''LDX abs,X'''; są też problemy z obliczaniem adresów docelowych skoków względnych: gdy skok w przód przekracza granicę stron, zostanie wyświetlony jako skok wstecz. Dzieje się tak, gdyż przy obliczaniu adresu efektywnego program dodaje przeniesienie do jego młodszego bajtu zamiast do starszego. Największą wadą programu są błędy w disasemblerze, np. rozkaz '''LDX abs,Y''' zostanie wyświetlony jako '''LDX abs,X'''; są też problemy z obliczaniem adresów docelowych skoków względnych: gdy skok w przód przekracza granicę stron, zostanie wyświetlony jako skok wstecz. Dzieje się tak, gdyż przy obliczaniu adresu efektywnego program dodaje przeniesienie do jego młodszego bajtu zamiast do starszego.

Wersja z dnia 21:17, 21 wrz 2017

Grafika:umonxl.png

Stary (1985), ale całkiem wygodny program narzędziowy łączący w sobie disasembler, debugger, funkcje podglądu i modyfikacji pamięci, podglądu i modyfikacji sektorów na dyskietce (niestety tylko w pojedynczej gęstości), konwersji liczb itp. Autorem jest Uwe Magnus.

Największą wadą programu są błędy w disasemblerze, np. rozkaz LDX abs,Y zostanie wyświetlony jako LDX abs,X; są też problemy z obliczaniem adresów docelowych skoków względnych: gdy skok w przód przekracza granicę stron, zostanie wyświetlony jako skok wstecz. Dzieje się tak, gdyż przy obliczaniu adresu efektywnego program dodaje przeniesienie do jego młodszego bajtu zamiast do starszego.

Download

  • UMON XL (archiwum ARC, 5,77 KB)
  • Stąd można pobrać wersję z poprawką do obliczania wyżej wspomnianych skoków
Personal tools