UMON XL

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:34, 11 wrz 2017
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 22:51, 11 wrz 2017
KMK (Dyskusja | wkład)
(a w zasadzie to chyba nawet tak)
Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Stary (1985), ale całkiem wygodny program narzędziowy łączący w sobie disasembler, debugger, funkcje podglądu i modyfikacji pamięci, podglądu i modyfikacji sektorów na dyskietce (niestety tylko w [[SD|pojedynczej gęstości]]), konwersji liczb itp. Autorem jest Uwe Magnus. Stary (1985), ale całkiem wygodny program narzędziowy łączący w sobie disasembler, debugger, funkcje podglądu i modyfikacji pamięci, podglądu i modyfikacji sektorów na dyskietce (niestety tylko w [[SD|pojedynczej gęstości]]), konwersji liczb itp. Autorem jest Uwe Magnus.
-Największą wadą programu są błędy w disasemblerze, np. rozkaz '''LDX abs,Y''' zostanie wyświetlony jako '''LDX abs,X'''; są też problemy z obliczaniem adresów docelowych skoków względnych: gdy skok w przód przekracza granicę stron, zostanie wyświetlony jako skok wstecz. Dzieje się tak, gdyż przy obliczaniu adresu efektywnego program dodaje przeniesienie do jego młodszego bajtu zamiast do starszego (gdyby ktoś miał ochotę to poprawić, błędny kod znajduje się pod adresami $B8D4-$B8E3).+Największą wadą programu są błędy w disasemblerze, np. rozkaz '''LDX abs,Y''' zostanie wyświetlony jako '''LDX abs,X'''; są też problemy z obliczaniem adresów docelowych skoków względnych: gdy skok w przód przekracza granicę stron, zostanie wyświetlony jako skok wstecz. Dzieje się tak, gdyż przy obliczaniu adresu efektywnego program dodaje przeniesienie do jego młodszego bajtu zamiast do starszego (gdyby ktoś miał ochotę to poprawić, błędny kod znajduje się pod adresami $B8D2-$B8FD).
== Download == == Download ==

Wersja z dnia 22:51, 11 wrz 2017

Grafika:umonxl.png

Stary (1985), ale całkiem wygodny program narzędziowy łączący w sobie disasembler, debugger, funkcje podglądu i modyfikacji pamięci, podglądu i modyfikacji sektorów na dyskietce (niestety tylko w pojedynczej gęstości), konwersji liczb itp. Autorem jest Uwe Magnus.

Największą wadą programu są błędy w disasemblerze, np. rozkaz LDX abs,Y zostanie wyświetlony jako LDX abs,X; są też problemy z obliczaniem adresów docelowych skoków względnych: gdy skok w przód przekracza granicę stron, zostanie wyświetlony jako skok wstecz. Dzieje się tak, gdyż przy obliczaniu adresu efektywnego program dodaje przeniesienie do jego młodszego bajtu zamiast do starszego (gdyby ktoś miał ochotę to poprawić, błędny kod znajduje się pod adresami $B8D2-$B8FD).

Download

Personal tools