Vector

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:08, 25 wrz 2006
Sikor (Dyskusja | wkład)
(Na dobry początek - MW)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:08, 12 wrz 2007
0xF (Dyskusja | wkład)
(jaki znowu DOOM?)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Planowana, nigdy nie ukończona gra 3D z autorskim światem wykreowanym przez [[Fox|Foxa]] na podstawie DOOMa. Program miał być ukończony przez Dragonforce Europe, ale niestety - na szumnych zapowiedziach sie skończyło. Sam program korzysta z PC-towego edytora do tworzenia map dla gry DOOM, przy zachowaniu pewnych restrykcji.+Planowana, nigdy nie ukończona gra FPP.
 + 
 +[[Fox]] zaimplementował silnik 3D wzorowany na silniku 3D o nazwie "Build", wykorzystanym m.in. w grze "Duke Nukem 3D" na PC. Cechy wspólne tych silników:
 +* mapa zbudowana z prostopadłościanów ("sektorów"), których ściany mogą być widoczne lub niewidoczne ("portale")
 +* sprite-y w dowolnych miejscach świata 3D, wyświetlane równoległe do ekranu
 +* swobodny ruch we wszystkich kierunkach w 3D
 +* obrót wokół osi pionowej
 +* symulacja patrzenia w górę i w dół przez przesuwanie linii horyzontu
 +* mapy tworzone w edytorze "Build" lub pochodnym (np. "Mapster")
 +* sposoby poruszania: chodzenie, bieganie, latanie, pływanie, skakanie, czołganie
 +* różne rodzaje drzwi
 +* windy
 +Główne różnice:
 +* brak tekstur w silniku Vector (ściany mają kolor jednolity lub "w kratkę")
 +* tylko poziome podłogi i sufity w silniku Vector
 + 
 +Silnik Vector został użyty w demie [[Numen]]. Oprócz tego, co można zobaczyć w demie, powstał kod obsługujący poruszanie przy pomocy joysticka lub klawiatury, detekcję kolizji oraz wybór broni. Cały kod można znaleźć w źródłach dema, działa on na komputerach z 64 KB pamięci RAM.
{{Stub}} {{Stub}}
[[Kategoria: Atari 8-bit]] [[Kategoria: Atari 8-bit]]

Wersja z dnia 19:08, 12 wrz 2007

Planowana, nigdy nie ukończona gra FPP.

Fox zaimplementował silnik 3D wzorowany na silniku 3D o nazwie "Build", wykorzystanym m.in. w grze "Duke Nukem 3D" na PC. Cechy wspólne tych silników:

  • mapa zbudowana z prostopadłościanów ("sektorów"), których ściany mogą być widoczne lub niewidoczne ("portale")
  • sprite-y w dowolnych miejscach świata 3D, wyświetlane równoległe do ekranu
  • swobodny ruch we wszystkich kierunkach w 3D
  • obrót wokół osi pionowej
  • symulacja patrzenia w górę i w dół przez przesuwanie linii horyzontu
  • mapy tworzone w edytorze "Build" lub pochodnym (np. "Mapster")
  • sposoby poruszania: chodzenie, bieganie, latanie, pływanie, skakanie, czołganie
  • różne rodzaje drzwi
  • windy

Główne różnice:

  • brak tekstur w silniku Vector (ściany mają kolor jednolity lub "w kratkę")
  • tylko poziome podłogi i sufity w silniku Vector

Silnik Vector został użyty w demie Numen. Oprócz tego, co można zobaczyć w demie, powstał kod obsługujący poruszanie przy pomocy joysticka lub klawiatury, detekcję kolizji oraz wybór broni. Cały kod można znaleźć w źródłach dema, działa on na komputerach z 64 KB pamięci RAM.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools