Vicky

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:22, 6 maj 2006
Urborg (Dyskusja | wkład)
(Dodałem jedną Uwagę)
← Previous diff
Aktualna wersja
Korodzik (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
{{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/6/6e/Vicky_title_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/f/f3/Scr_vicky.gif|Plansza tytułowa}} {{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/6/6e/Vicky_title_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/f/f3/Scr_vicky.gif|Plansza tytułowa}}
Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]] w 1993 roku. Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]] w 1993 roku.
-Twórcami byli [[TL|Tomek Liebich (TL)]] (program, muzyka) oraz [[Muro|Michał Widera (Muro)]] (grafika). Całość jest firmowana logo grupy [[Union Software Of Silesia Rousers (USSR)|USSR]].+Twórcami byli [[TL|Tomek Liebich (TL)]] (program, muzyka) oraz [[Muro|(Muro)]] (grafika). Całość jest firmowana logo grupy [[Union Software Of Silesia Rousers (USSR)|USSR]].
-Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi przejść z jednego końca na drugi. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi (stąd tworzenie mapy do tej gry nie ma sensu).+Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi (stąd tworzenie mapy do tej gry nie ma sensu).
-Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra Fluid-Kha.+Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra [[Fluid-Kha]].
Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR. Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR.
Linia 12: Linia 12:
Uwaga: niestety z powodu pewnych błędów w programie, gry nie da się ukończyć. Uwaga: niestety z powodu pewnych błędów w programie, gry nie da się ukończyć.
-Uwaga do poprzedniej uwagi: Grę da się ukończyć choć z powodu pewnych błędów nie jest to łatwe. Błąd polega że na tym że po urzyciu teleportu ludzik nie moiże się wydostać z ekranu na którym się pojawił. Ja grałem w ten spoób że grając rysowałem na bieżąco mapę labiryntu, zaznaczałem położenie ważnych przedmiotów i lokacji do których trzeba je dostarczyć, oraz zbierałem monety. Gdy już miałem na mapie zaznaczone wszystkie starategiczne miejsca i sporo monet (miałem chyba wersję z unlimited lives choć już dokładnie nie pamiętam) przy użyciu księgi czarów zacząłem się teleportować i wykonywać kolejne zadania. Na końcu przeniosłem się w lewy dolny róg i obejrzałem animację końcową :-)--[[Wikipedysta:Urborg|Urborg]] 21:22, 6 maj 2006 (CEST)+ 
 +TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari.
 + 
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]

Aktualna wersja

Vicky_title_mini.gif
Plansza tytułowa

Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez Laboratorium Komputerowe AVALON w 1993 roku. Twórcami byli Tomek Liebich (TL) (program, muzyka) oraz (Muro) (grafika). Całość jest firmowana logo grupy USSR. Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi (stąd tworzenie mapy do tej gry nie ma sensu). Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra Fluid-Kha.

Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR.

Ciekawostką jest fakt, że intro poprzedzające grę, a właściwie animacja, jest dekompresowana w trakcie prezentacji.

Vicky_anim_mini.gif
Wstępna animacja

Uwaga: niestety z powodu pewnych błędów w programie, gry nie da się ukończyć.

TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari.

Personal tools