Wykrycie VBXE

From Atariki

Revision as of 13:56, 22 kwi 2009; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Procedura wykrycia rdzenia FX VBXE na stronie $D6 lub $D7.

Kod

;
; 2009 by KMK/DLT
;
vbxe_detect
        jsr ?try
        bcc ?clr

        inc _vbxe_write+2

?try    ldx $3fff
        ldy #$4c
        lda #$80
        jsr _vbxe_write
        cpx $3fff
        bne ?fnd
        jsr ?clr
        inx
        stx $3fff
        lda #$80
        jsr _vbxe_write
        cpx $3fff
        bne ?fnd
        sec
        .byte $24
?fnd    clc
?clr    lda #$00
_vbxe_write
        sta $d600,y
        rts

Sposób użycia

Wywołanie JSR VBXE_DETECT wraca z ustawionym znacznikiem C, gdy VBXE nie wykryto, lub ze skasowanym znacznikiem C, gdy wykryto. W tej ostatniej sytuacji pod adresem _vbxe_write+2 (1 bajt) jest numer strony, na której zdekodowana jest karta, a pod adresem $xx40 i $xx41 (gdzie "xx" to odpowiedni nr strony, tj. D6 lub D7) znajduje się kolejno:

$xx40 - "magiczna" wartość $10, oznaczająca rdzeń FX, wersja 1. $xx41 - numer rewizji rdzenia (np. $08 = rewizja 08) lub $FF (rewizja 07 lub starsza)

Przyjmuje się, że twórcy rdzeni niezgodnych z FX v.1.0 zadbają o dobranie innej, i unikalnej wartości magicznej, co pozwoli na łatwą identyfikację rdzeni i uniknięcie problemów z kompatybilnością oprogramowania.

Procedurę w powyższej postaci można wywołać tylko raz.

Działanie

Podprogram próbuje podłączyć bank 0 VRAM-u jako okno MEMAC A (pod $2000-$3FFF) i sprawdza, czy się coś zmieniło w odnośnym obszarze pamięci.

Personal tools