XLD

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:37, 7 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
KMK (Dyskusja | wkład)

Linia 7: Linia 7:
<tr><td><b>Wielkość</b></td><td><b>Zawartość</b></td></tr> <tr><td><b>Wielkość</b></td><td><b>Zawartość</b></td></tr>
<tr><td>4 bajty</td><td>Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").</td></tr> <tr><td>4 bajty</td><td>Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").</td></tr>
-<tr><td>12 bajtów</td><td>Blok PERCOM (zob. [[SIO]]) o wartościach właściwych dla gęstości zobrazowanej dyskietki.</td></tr>+<tr><td>12 bajtów</td><td>Blok PERCOM (zob. [[SIO]]) o wartościach właściwych dla formatu zobrazowanej dyskietki.</td></tr>
</table> </table>
</p> </p>
Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich. Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich.
 +
 +Plik może być skompresowany gzipem, emulator automatycznie rozpakowuje go przed otwarciem, jednak taki obraz jest tylko do odczytu (można zapisywać, ale zmiany tracone są w chwili zamknięcia pliku, bo rozkompresowana kopia otwierana jest w katalogu /tmp/ i kasowana po użyciu).
[[Kategoria:Emulacja]] [[Kategoria:Emulacja]]
[[Kategoria:Formaty plików]] [[Kategoria:Formaty plików]]
 +[[Kategoria:Obrazy dyskowe 8bit]]

Aktualna wersja

Format obrazu dyskietki używany przez emulator EmuXL.

Na początku pliku jest 16-bajtowy nagłówek:

WielkośćZawartość
4 bajtyZnacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").
12 bajtówBlok PERCOM (zob. SIO) o wartościach właściwych dla formatu zobrazowanej dyskietki.

Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich.

Plik może być skompresowany gzipem, emulator automatycznie rozpakowuje go przed otwarciem, jednak taki obraz jest tylko do odczytu (można zapisywać, ale zmiany tracone są w chwili zamknięcia pliku, bo rozkompresowana kopia otwierana jest w katalogu /tmp/ i kasowana po użyciu).

Personal tools