Yoomp!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:52, 15 cze 2008
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 20:42, 6 lut 2009
0xF (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "[[ABBUC]] Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "[[Jump!]]" oraz "[[Trailblazer]]", a został stworzony przez czołówkę polskiej [[scena|sceny]] Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa zainstalowane w komputerze stereo (drugi [[Pokey]]), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, gdzie dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Najnowsza wersja gry dla Atari działa również w systemie NTSC i ma dodane kody do poziomów. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64. Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "[[ABBUC]] Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "[[Jump!]]" oraz "[[Trailblazer]]", a został stworzony przez czołówkę polskiej [[scena|sceny]] Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa zainstalowane w komputerze stereo (drugi [[Pokey]]), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, gdzie dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Najnowsza wersja gry dla Atari działa również w systemie NTSC i ma dodane kody do poziomów. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64.
-Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra (dla [[8-bitowego Atari) ma swoją własną stronę: [http://yoomp.atari.pl yoomp.atari.pl]. +Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra dla 8-bitowego Atari ma swoją własną stronę: [http://yoomp.atari.pl yoomp.atari.pl].
Kolejną ciekawostką jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: [http://rgcd.co.uk/rgcd-online/04/ RGCD#$ - plik ISO], [http://www.oldschool-gaming.com/view_article.php?art=2007_review Oldschool Gaming], [http://eab.abime.net/archive/index.php/t-32848.html eab.abime.net]. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim. Kolejną ciekawostką jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: [http://rgcd.co.uk/rgcd-online/04/ RGCD#$ - plik ISO], [http://www.oldschool-gaming.com/view_article.php?art=2007_review Oldschool Gaming], [http://eab.abime.net/archive/index.php/t-32848.html eab.abime.net]. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim.

Wersja z dnia 20:42, 6 lut 2009

Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "ABBUC Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "Jump!" oraz "Trailblazer", a został stworzony przez czołówkę polskiej sceny Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa zainstalowane w komputerze stereo (drugi Pokey), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, gdzie dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Najnowsza wersja gry dla Atari działa również w systemie NTSC i ma dodane kody do poziomów. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64.

Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra dla 8-bitowego Atari ma swoją własną stronę: yoomp.atari.pl.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: RGCD#$ - plik ISO, Oldschool Gaming, eab.abime.net. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim.

pouet.gif

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=32999


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools