Zybex

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search

Wersja z dnia 09:44, 30 maj 2006

Grafika:Zybex2.png

Doskonała kosmiczna strzelanina dla jednego lub dwóch graczy, autorstwa Briana Joblinga, z grafiką Michaela Owensa i znakomitą muzyką Adama Gilmore'a.

Jak to często bywało, krążyły dwie wersje gry: znana w Polsce jako Zybex gra w formacie plikowym, pozbawiona terenu nad którym leci bohater, jak również, przezywana Zybex 2, wersja pełna.


Cel gry

Nalezy przetrwać przelot przez wszystkie planety, zbierając po drodze tokeny. Tokeny przeważnie są pod kontrolą potężnego przeciwnika czającego się na końcu planety, tzw. bossa, więc wypada go zabić, aby rzeczony token mu odebrać i móc lecieć dalej.

Startujemy z podstawową bronią, orbit, na poziomie zaawansowania 1. Broń strzela automatycznie, z taką częstotliwością i/lub mocą, na jaką pozwala jej aktualny poziom. Poziom ten - dotyczy to również broni, której startowo nie posiadamy - można zwiększać zbierając pozostałe po zniszczeniu niektórych przeciwników przydatne szczątki. Maksymalny poziom zaawansowania broni to 4, i na tym też poziomie należy starać się utrzymywać orbit - jako najbardziej przydatny. Poziom broni zmniejsza się o jeden za każdym razem, kiedy bohater zginie posiadając daną broń uaktywnioną.

Zmiany aktywnej broni dokonujemy wciskając klawisz Fire.


Po skompletowaniu planety startowej mamy możliwość dowolnego wyboru kolejnej, jaką chcemy odwiedzić, z pewnym ograniczeniem - dostęp do kilku planet ograniczony jest wyłącznie do posiadaczy określonej liczby tokenów.



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools