FWA (format bloku)
From Atariki
Format bloku zapisywanego przez program graficzny Fun with Art.
offset | długość | opis |
$0000 | $0001 | szerokość (1..160) |
$0001 | $0001 | wysokość (1..192) |
$0002 | ... | dane pikseli |
Dane pikseli zawierają kolejne piksele bloku (w trybie 4-kolorowym) zapisane w kolejności od lewej do prawej i z góry na dół.
W obrębie bajtu kolejne piksele zapisywane są następująco:
0 1 bajt 76 54 32 10 76 54 32 10 para bitów .. .. .. .. .. .. .. .. 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel
Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.
Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2.
0 1 bajt 76 54 32 10 76 54 32 10 para bitów .. .. .. .. .. .. 00 00 0 1 2 0 1 2 piksel 0 1 linia
Wolne bity ostatniego bajtu bloku wypełniane są zerami.
Blok danych graficznych nie zawiera żadnej informacji o ustawieniach rejestrów kolorów.
[Edytuj]
Linki
- Format obrazu zapisywanego przez program Fun with Art