FWA (format bloku)

From Atariki

Jump to: navigation, search

Format bloku zapisywanego przez program graficzny Fun with Art.

offsetdługośćopis
$0000$0001szerokość (1..160)
$0001$0001wysokość (1..192)
$0002...dane pikseli

Dane pikseli zawierają kolejne piksele bloku (w trybie 4-kolorowym) zapisane w kolejności od lewej do prawej i z góry na dół.

W obrębie bajtu kolejne piksele zapisywane są następująco:

0           1            bajt
76 54 32 10 76 54 32 10  para bitów
.. .. .. .. .. .. .. ..
0  1  2  3  4  5  6  7   piksel

Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.

Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2.

0           1            bajt
76 54 32 10 76 54 32 10  para bitów
.. .. .. .. .. .. 00 00
0  1  2  0  1  2         piksel
0        1               linia

Wolne bity ostatniego bajtu bloku wypełniane są zerami.

Blok danych graficznych nie zawiera żadnej informacji o ustawieniach rejestrów kolorów.

Linki

Personal tools