SoundMachine

From Atariki

Jump to: navigation, search

(the) Soundmachine - edytor muzyki dla Atari XL/XE. Jako jeden z niewielu edytorów oferuje operowanie na zapisie nutowym, przeznaczając na każdy z kanałów po jednym "tracku" na oddzielnej pięciolinii. Rok powstania:1986, PfP (Peter Finzel Productions)

Instrukcja

Poniżej znajduje się skrócona in strukcja obsługi programu (nie jest pełna):

  • Edytor - wszelkie operacje związane z wstawianiem nut i znaków muzycznych wykonuje się za pomocą joysticka podłłączonego do pierwszego portu lub za pomocą klawiszy kursora.
  • klawisze 1-5 - wybór rodzju nuty
  • klawisze 6-0 - wybór "znaków" specjalnych
  • klawisze WQN - krzyżyk, bemol, itp.
  • klawisze ZGK - znaki edycyjne na pięciolinii
  • klawisz I - odegranie utworu (przerywamy spacją)
  • klawisz M - przejście do menue operacji I/O
  • klawisz X - przejście do menue czyszczenia danych/ustawień zaawansowanych
  • Menue ustawień zaawansowanych:
  • M - wyjście do edytora
  • E - Edycja zaawansowana (brzmienia, obwiednie, itd)
  • C - wyczyszczenie pozycji
  • X - wyzerowanie wszystkiego
  • Menue operacji I/O:
  • I - spis zawartości dyskietki
  • L - wczytanie muzyki (rozszerzenie MUS, tylko stacja nr 1, bez podawania nazwy urządzenia)
  • S - zapis muzyki, uwagi jak przy wczytywaniu
  • N - tworzenie nowego utworu (kasuje dane w edytorze)
  • C - tworzenie nowego utworu na dyskietce
  • M - wyjście do edytora

Możliwości

  • Modulacja FM/AM
  • 4 kanały o częstotliwości z zakresu 60Hz-30KHz
  • Compiler do muzyczek (aby można je było wykorzystać we własnych programach)
  • Bufor około 2KB na dane muzyki
  • Automatyzacja działania z przerwaniami (powrót w playerze)

Ciekawostki

  • Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek
  • Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w BASICu i przygotowane muzyczki) - Demo zu SOUNDMACHINE

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools