IDEa

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 05:17, 23 kwi 2006
Lotharek (Dyskusja | wkład)
(Wygląd pcb kontrolera oraz przelotki)
← Previous diff
Wersja z dnia 08:29, 23 kwi 2006
Lotharek (Dyskusja | wkład)
(Wygląd pcb kontrolera oraz przelotki)
Next diff →
Linia 7: Linia 7:
<center>[[Grafika:Idea_pcb_2a.jpg]]</center> <center>[[Grafika:Idea_pcb_2a.jpg]]</center>
-Kontroler można bez przeszkód zamontować w środku komputera. Polecanym miejscem jest przestrzeń nad modulatorem, złączem IDE w stronę portu SIO.+Kontroler można bez przeszkód zamontować w środku komputera. Polecanym miejscem jest przestrzeń nad modulatorem, złączem IDE w stronę portu [http://atariki.krap.pl/index.php/Gniazdo_SIO SIO].
dla przypomnienia : dla przypomnienia :
-<li>Freddie (CO61922 lub CO61991) +<li>[http://hardware.atari8.info/freddie/freddie.gif Freddie (CO61922 lub CO61991) ]
<li>MMU (CO61618) <li>MMU (CO61618)
-<li>6502C (CO14806) - CPU - na nim znajdziemy większość sygnałów +<li>[http://hardware.atari8.info/65816/6502c.gif 6502C (CO14806)] - CPU - na nim znajdziemy większość sygnałów
-<li>Antic (CO21698)+<li> [http://krap.pl/mirrorz/atari/www.xmission.com/~trevin/atari/antic_pinout.html Antic (CO21698)]
<br> <br>
<br> <br>
Linia 21: Linia 21:
<li>pin1 [con1]- GND - srebrna ścieżka krawędziowa (wystarczy podłączyć tylko raz, mimo iż GND jest też na innych pinach) <li>pin1 [con1]- GND - srebrna ścieżka krawędziowa (wystarczy podłączyć tylko raz, mimo iż GND jest też na innych pinach)
-<li>pin2 - EXTSEL - 3 pin Freddiego (w przypadku XEGS oraz 65xe bez EXP należy wylutować wspomnianą nóżkę z płyty głównej oraz podłączyć ją do zasilania przez opornik 4,5-10k )+<li>pin2 - EXTSEL - 3 pin Freddiego (w przypadku [http://atariki.krap.pl/index.php/XEGS XEGS] oraz [http://atariki.krap.pl/index.php/65XE 65xe bez EXP] należy wylutować wspomnianą nóżkę z płyty głównej oraz podłączyć ją do zasilania przez opornik 4,5-10k )
<li>pin3 - A0 - 9 pin CPU <li>pin3 - A0 - 9 pin CPU
<li>pin4 - A1 - 10 pin CPU <li>pin4 - A1 - 10 pin CPU
Linia 77: Linia 77:
<li>TIP: za długie kable mogą być przyczyna przekłamań w programie KMKDIAG !!! <li>TIP: za długie kable mogą być przyczyna przekłamań w programie KMKDIAG !!!
-<li>TIP2: sygnały A0-A15 i D0 podane powyżej są nie tylko na CPU. Wystarczy spojrzeć na rozpiskę pinów ANTICA, MMU, ROM, GTIA<br>+<li>TIP2: sygnały A0-A15 i D0 podane powyżej są nie tylko na CPU. Wystarczy spojrzeć na rozpiskę pinów [http://krap.pl/mirrorz/atari/www.xmission.com/~trevin/atari/antic_pinout.html ANTICA],[http://krap.pl/mirrorz/atari/www.xmission.com/~trevin/atari/gtia_pinout.html GTIA], [http://krap.pl/mirrorz/atari/www.xmission.com/~trevin/atari/pokey_pinout.html Pokeya]<br>
==Wykaz elementów elektronicznych układu== ==Wykaz elementów elektronicznych układu==

Wersja z dnia 08:29, 23 kwi 2006

Pasiowa wersja interfejsu IDE JZ/KMK.

Grafika:idea.jpg

Spis treści

Wygląd pcb kontrolera oraz przelotki

Grafika:Idea_pcb_1a.jpg
Grafika:Idea_pcb_2a.jpg

Kontroler można bez przeszkód zamontować w środku komputera. Polecanym miejscem jest przestrzeń nad modulatorem, złączem IDE w stronę portu SIO.

dla przypomnienia :

  • Freddie (CO61922 lub CO61991) <li>MMU (CO61618) <li>6502C (CO14806) - CPU - na nim znajdziemy większość sygnałów <li> Antic (CO21698)

    Poszczególne piny interfejsu należy połączyć przewodami (jak najkrótszymi) z: <li>pin1 [con1]- GND - srebrna ścieżka krawędziowa (wystarczy podłączyć tylko raz, mimo iż GND jest też na innych pinach) <li>pin2 - EXTSEL - 3 pin Freddiego (w przypadku XEGS oraz 65xe bez EXP należy wylutować wspomnianą nóżkę z płyty głównej oraz podłączyć ją do zasilania przez opornik 4,5-10k ) <li>pin3 - A0 - 9 pin CPU <li>pin4 - A1 - 10 pin CPU <li>pin5 - A2 - 11 pin CPU <li>pin6 - A3 - 12 pin CPU <li>pin7 - A4 - 13 pin CPU <li>pin8 - A5 - 14 pin CPU <li>pin9 - A6 - 15 pin CPU <li>pin10 - GND <li>pin11 - A7 - 16 pin CPU <li>pin12 - A8 - 17 pin CPU <li>pin13 - A9 - 18 pin CPU <li>pin14 - A10 - 19 pin CPU <li>pin15 - A11 - 20 pin CPU <li>pin16 - A12 - 22 pin CPU <li>pin17 - A13 - 23 pin CPU <li>pin18 - A14 - 24 pin CPU <li>pin19 - GND <li>pin20 - A15 - 25 pin CPU <li>pin21 - D0 - 33 pin CPU <li>pin22 - D1 - 32 pin CPU <li>pin23 - D2 - 31 pin CPU <li>pin24 - D3 - 30 pin CPU <li>pin25 - D4 - 29 pin CPU <li>pin26 - D5 - 28 pin CPU <li>pin27 - D6 - 27 pin CPU <li>pin28 - D7 - 26 pin CPU <li>pin29 - GND <li>pin30 - GND <li>pin31 - Ø2 - pin 29 ANTICA <li>pin32 - GND <li>pin33 - **** <li>pin34 - RST - 36 pin ANTICA <li>pin35 - **** <li>pin36 - **** <li>pin37 - **** <li>pin38 - **** <li>pin39 - **** <li>pin40 - **** <li>pin41 - **** <li>pin42 - GND <li>pin43 - MPD - 14 pin MMU ( !!! UWAGA - XEGS - komentarz poniżej ) <li>pin44 - **** <li>pin45 - GND <li>pin46 - R/W: Read/write direction - 14 pin ANTICA <li>pin47 - VCC ( zasilanie - np. 8 pin CPU) <li>pin48 - VCC <li>pin49 - **** <li>pin50 - GND
    </br> W przypadku ATARI XEGS konieczne jest zastąpienie oryginalnego MMU GALEM16V8 zaprogramowanym plikiem *.jed autorstwa PASIA/SSG. Po tej operacji sygnał MPD jest na pinie 13.Po wymianie MMU odginamy ww. nóżkę do poziomu i podłączamy do niej 5V przez opornik z zakresu 4,7-10K.

    <li>TIP: za długie kable mogą być przyczyna przekłamań w programie KMKDIAG !!! <li>TIP2: sygnały A0-A15 i D0 podane powyżej są nie tylko na CPU. Wystarczy spojrzeć na rozpiskę pinów ANTICA,GTIA, Pokeya

    Wykaz elementów elektronicznych układu

    Układy scalone

    • U01 - GAL 16v8 o czasie propagacji 15ns, najlepiej 25ns, zaprogramowany IDEaBios.jed
    • U02 - GAL 16v8 o czasie propagacji 15ns, najlepiej 25ns, zaprogramowany IDEaReg2.jed
    • U03 - Flash 29f010 o czasie max 200ns
    • U04 - 6116 czas dostępu max 150ns
    • U05 - 74hct74
    • U06 - 74hct245
    • U07 - 74ls245
    • U08 - 74hct573
    • U09 - 74hct573
    • U10 - 74hct14

    Elementy bierne

    • C1 - 2.2uF
    • C2-C9 - 100nF
    • R01-R07 - 33
    • R08 - 4,7k
    • R09 - 4.7K
    • R10 - 330
    • D1, D2 - Bat42
    • D3 - 1 Led

    Zrzuty ekranowe z programu IDE DIAG v1.2

    Grafika:idea_kmk_01.jpg


    Grafika:idea_kmk_02.jpg


    Grafika:idea_kmk_03.jpg


    Grafika:idea_kmk_04.jpg



    Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
  • Personal tools