Quantum Paint
From Atariki
Wersja z dnia 19:40, 23 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) (tak będzie leppiej) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:42, 23 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) (...i spacje gdzie potrzeba...) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
* '''SUPER PALLETE''' - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w [[Spectrum 512]] około 48 kolorów w linii) | * '''SUPER PALLETE''' - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w [[Spectrum 512]] około 48 kolorów w linii) | ||
- | * '''INTERLACED PALETTE''' - tryb 4096 kolorów jednocześnie ([[interlace]], około 48 kolorów w linii) ! | + | * '''INTERLACED PALETTE''' - tryb 4096 kolorów jednocześnie ([[interlace]], około 48 kolorów w linii)! |
Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. | Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. | ||
- | Potrafi importować obrazki w standardowych formatach [[DEGAS]]a (*.PI?), [[NEOCHROME]] (*.NEO) jak również w formatach znanych z AMIGI - tryby 16 i 32 kolorów oraz[http://en.wikipedia.org/wiki/Hold_And_Modify HAM] (''Hold And Modify''), o rozszerzeniu '''*.IFF''' | + | Potrafi importować obrazki w standardowych formatach [[DEGAS]]a (*.PI?), [[NEOCHROME]] (*.NEO) jak również w formatach znanych z AMIGI - tryby 16 i 32 kolorów oraz [http://en.wikipedia.org/wiki/Hold_And_Modify HAM] (''Hold And Modify''), o rozszerzeniu '''*.IFF''' |
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. |
Wersja z dnia 19:42, 23 maj 2006
Quantum Paint - Freeware 'owy program do obróbki grafiki rastrowej dla Atari ST/TT030 z 1988 roku w wersji 2.0. Działa w niskiej rozdzielczości ST (320x200 pixeli) i pozwala na każdym ST na prace w jednym z trzech trybów:
- STANDARD SYSTEM - od 16 do 128 kolorów na rastrach
- SUPER PALLETE - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w Spectrum 512 około 48 kolorów w linii)
- INTERLACED PALETTE - tryb 4096 kolorów jednocześnie (interlace, około 48 kolorów w linii)!
Obrazki zapisuje we własnym formacie *.PBX, a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.
Potrafi importować obrazki w standardowych formatach DEGASa (*.PI?), NEOCHROME (*.NEO) jak również w formatach znanych z AMIGI - tryby 16 i 32 kolorów oraz HAM (Hold And Modify), o rozszerzeniu *.IFF
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Program można pobrać stąd.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.