Quantum Paint

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:40, 23 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)
(tak będzie leppiej)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:42, 23 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)
(...i spacje gdzie potrzeba...)
Next diff →
Linia 5: Linia 5:
* '''SUPER PALLETE''' - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w [[Spectrum 512]] około 48 kolorów w linii) * '''SUPER PALLETE''' - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w [[Spectrum 512]] około 48 kolorów w linii)
-* '''INTERLACED PALETTE''' - tryb 4096 kolorów jednocześnie ([[interlace]], około 48 kolorów w linii) !+* '''INTERLACED PALETTE''' - tryb 4096 kolorów jednocześnie ([[interlace]], około 48 kolorów w linii)!
Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.
-Potrafi importować obrazki w standardowych formatach [[DEGAS]]a (*.PI?), [[NEOCHROME]] (*.NEO) jak również w formatach znanych z AMIGI - tryby 16 i 32 kolorów oraz[http://en.wikipedia.org/wiki/Hold_And_Modify HAM] (''Hold And Modify''), o rozszerzeniu '''*.IFF'''+Potrafi importować obrazki w standardowych formatach [[DEGAS]]a (*.PI?), [[NEOCHROME]] (*.NEO) jak również w formatach znanych z AMIGI - tryby 16 i 32 kolorów oraz [http://en.wikipedia.org/wiki/Hold_And_Modify HAM] (''Hold And Modify''), o rozszerzeniu '''*.IFF'''
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.

Wersja z dnia 19:42, 23 maj 2006

Quantum Paint - Freeware 'owy program do obróbki grafiki rastrowej dla Atari ST/TT030 z 1988 roku w wersji 2.0. Działa w niskiej rozdzielczości ST (320x200 pixeli) i pozwala na każdym ST na prace w jednym z trzech trybów:

  • STANDARD SYSTEM - od 16 do 128 kolorów na rastrach
  • SUPER PALLETE - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w Spectrum 512 około 48 kolorów w linii)
  • INTERLACED PALETTE - tryb 4096 kolorów jednocześnie (interlace, około 48 kolorów w linii)!

Obrazki zapisuje we własnym formacie *.PBX, a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.

Potrafi importować obrazki w standardowych formatach DEGASa (*.PI?), NEOCHROME (*.NEO) jak również w formatach znanych z AMIGI - tryby 16 i 32 kolorów oraz HAM (Hold And Modify), o rozszerzeniu *.IFF

Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.

Program można pobrać stąd.



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools