Spectrum 512
From Atariki
Wersja z dnia 16:01, 22 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:07, 24 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Spectrum 512''' - program do edycji grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki firmy ANTIC. Umożliwiający prace w trybie 512 kolorów uzyskiwanym programowo, w niskiej rozdzielczości [[ST]] (320x200 pixeli). Maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. | '''Spectrum 512''' - program do edycji grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki firmy ANTIC. Umożliwiający prace w trybie 512 kolorów uzyskiwanym programowo, w niskiej rozdzielczości [[ST]] (320x200 pixeli). Maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. | ||
- | |||
Grafike zapisuje we własnym formacie '''*.SPU'''. | Grafike zapisuje we własnym formacie '''*.SPU'''. | ||
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | ||
+ | Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki. | ||
=== Powiązane === | === Powiązane === |
Wersja z dnia 17:07, 24 maj 2006
Spectrum 512 - program do edycji grafiki rastrowej dla Atari ST, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki firmy ANTIC. Umożliwiający prace w trybie 512 kolorów uzyskiwanym programowo, w niskiej rozdzielczości ST (320x200 pixeli). Maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. Grafike zapisuje we własnym formacie *.SPU.
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki.
Powiązane
- galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.