Spectrum 512

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:23, 26 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)
(szablon obrazka)
← Previous diff
Wersja z dnia 16:28, 26 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-{{grafr|Qp2_512.jpg}}'''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. +{{grafr|Spc512s.png}}'''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.
Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest uruchomienie w trybie odświeżania 60Hz. Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest uruchomienie w trybie odświeżania 60Hz.

Wersja z dnia 16:28, 26 maj 2006

Grafika:Spc512s.png

Spectrum 512 - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie 512 kolorów (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości ST - 320x200 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.

Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest uruchomienie w trybie odświeżania 60Hz. Program odczytuje pliki zapisane w formatach NEOchrome, DEGAS, IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej *.SPC lub nie skompresowanej *.SPU. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.

Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki.

Powiązane strony

  • galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools